• Winnen van de koploper? Komt voor de Bakker!

Monster uitslag na monster uitslag rijgt het keurcorps van Martin Boes aan elkaar. Een week geleden werd ZCFC met 8-1 verslagen, maandag een "afgang" tegen FC Volendam met 17-1, maar vandaag een 3-8 overwinning bij de koploper!
    Na de prima wedstrijd tegen ZCFC leek Marken klaar voor de herstart van het seizoen. De nederlaag tegen FC Volendam was niet zo van belang. Maar vervelend was wel dat Marken niet met de vaste basis kon starten tegen koploper AMVJ. Het verschil voor de aanvang was zes punten, maar na precies 90 minuten voetbal zou dat terug gebracht zijn tot een overbrugbare drie!
    Met Robin Kaars en Kay van Rheenen in de basis maakte Marken een vliegende start. Ondanks dat AMVJ het eerst probeerde was het Marken dat op voorsprong kwam. Michiel Appel werd op rechts de diepte in gestuurd. Tot twee keer toe probeerde hij doelman Levien Rocha te verschalken, maar het lukte niet. De bal viel vervolgens voor de voeten van de technisch begaafde Peter Bakker, die daar wel raad mee wist: 0-1. Voor de wedstrijd had deze zelfde Bakker al beloofd minstens twee goals te maken, want "teuge dese studenten ga ik er zeuker twai of drie makuh". Nog dat was dus al na een minuut of vijf nummer één! Toch bleek in de volgende fase dat "Bordeaux-rood" best kan voetballen. Ze waren hard op weg naar de 1-1. En die viel dan ook, maar deze maken ze nooit meer! Vanaf een meter of dertig volleerde Chris Boer de bal snoeihard achter doelman Robert Schouten. En dat was zo'n beetje halverwege het eerste bedrijf. De Marken aanhang, overigens was dat bijna de enige aanhang aanwezig, vreesde voor de 2-1. AMVJ bleef aandringen maar de withemden konden stand houden. Op een half uur spelen volgden een vijftal magische minuten. Michiel Appel, Peter Bakker met een mooi lobje en een kopbal van Kay van Rheenen tilden de stand naar 1-4. Als de middelvinger van doelman Rocha een halve centimeter korter was geweest had het in de 35e minuut 1-5 gestaan! Maar de 1-4 was ook wel heel erg fijn. Toch kwam AMVJ terug in de wedstrijd. Na eerst de lat te hebben geraakt kregen ze een strafschop na hands. Eerst maakte een speler van AMVJ hands, maar goed laten we het daar maar niet meer over hebben. De strafschop werd keurig benut door Jonne Seriese. Jonne, dat hoor je niet vaak! Maar toch zijn er afgelopen jaar zeven jongetjes geboren die deze naam hebben gekregen. Ik dwaal af... Gelukkig deed de doelman van AMVJ dat ook met dat laatste stapje naar links vlak voordat Ramon Visser zou aanleggen voor een vrijetrap: 2-5. Met deze merkwaardige stand floot de scheidsrechter voor de rust.
    AMVJ kwam fel uit de kleedkamer, want tja veel andere keuzes hadden ze niet. Robert Schouten was echter een sta in de weg. Na een kwartier spelen vond Peter Bakker het genoeg met het gespartel van AMVJ. Met de 2-6 was de wedstrijd beslist, de vraag was alleen hoe erg het zou gaan worden. Toch bracht een verslapping van Marken de gastheren terug tot 3-6. Maar toen was het kruit van AMVJ verschoten. In de slotfase tilden Arno Boes en wie anders dan Peter Bakker de score naar 3-8. Ondanks dat AMVJ vooral in de eerste helft beter speelde was het een dik verdiende overwinning voor Marken. Duidelijk is dat de competitie in de 2e klasse A één van de spannendste van Nederland is. Na 14 wedstrijd is het verschil tussen 1 en 8 slechts vijf punten! Volgende week krijgen we EVC op bezoek met onze voormalige topschutter Leon Spoorenberg.
    Opstelling AMVJ: Levien Rocha, Dirk van Moorselaar, Bram van der Driest, Daan van der Driest, Imke van Moorselaar, Dennis Frijns (42. Wieger Visser), Jimmy Janssen, René Boer (64. Mark Schol), Jonne Seriese, Chris Boer en Tjerk Veltman
    Opstelling SV Marken: Robert Schouten, Erik Teerhuis, Sebastiaan Peereboom, Patrick Leeflang, Robin Kaars, Tijs Klaver, Kay van Rheenen (61. René Commandeur), Ramon Visser (53. Dominic Zeeman), Peter Bakker, Arno Boes en Michiel Appel (80. Guido Boes)
    Scheidsrechter: R.C. (Remco) van den Berg (Almere)
    Scoreverloop:
    6. Peter Bakker 0-1
    19. Chris Boer 1-1
    30. Michiel Appel 1-2
    33. Peter Bakker 1-3
    34. Kay van Rheenen 1-4
    41. Jonne Seriese 2-4 (strafschop)
    43. Ramon Visser 2-5
    61. Peter Bakker 2-6