• Verrassende zege SV Marken 1

SV Marken 1 heeft zaterdag een even verrassende als welkome overwinning geboekt. Tegen de tot zaterdag nog ongeslagen koploper DVVA werd met 1-2 gewonnen.
    Vooraf wist de ploeg dat er eigenlijk alleen maar gewonnen kon worden. DVVA was zoals gezegd nog ongeslagen en had tot de wedstrijd van vorige week tegen ZOB nog maar 2 tegengoals hoeven incasseren. ZOB had echter al aangetoond dat de verdediging van DVVA ook niet zaligmakend is.
    SV Marken begon ijzersterk. Met grote inzet en positieve agressie werd de tegenstander bestreden. Al na drie minuten leidde dit tot succes. Een goede actie van Michiel Appel aan de linkerkant kwam via debutant Guido Boes bij Peter Willing die niet twijfelde en van dichtbij snoeihard binnenschoot: 0-1. Hierna ontstond er een wedstrijd met veel inzet van beide kanten, zonder dat er over de schreef werd gegaan. Scheidsrechter Pijlman had de zaken goed onder controle. DVVA had weliswaar een klein overwicht, maar echt tot kansen of gevaar konden ze niet komen, ook niet via de fysieke kracht die ze zeker bezitten en ook aan de dag legden. Aan de andere kant ging René Commandeur alleen op de keeper af, maar in plaats van zelf te schieten gaf hij een voorzet die onderschept werd. Met 0-1 gingen we de thee drinken.
    Na rust kwam DVVA fel uit de startblokken. SV Marken kon dit echter goed beantwoorden en met uitvallen werd gevaar gesticht. Helaas was de eindpass niet altijd even zorgvuldig. DVVA schoot na een carambole na een corner op de paal, dat was mazzel voor SV Marken.
    Nadat beide buitenspelers Commandeur en Appel door blessures, opgelopen na ongelukkige botsingen, waren uitgevallen leek de angel uit het spel van SV Marken. DVVA maakte er hierna een (nog meer) fysieke wedstrijd in en begon op zijn Engels te spelen door veelal de bal ‘voor de pot te pompen’ en hopen dat ie goed zou vallen. De verdediging van SV Marken bleef echter fier overeind. In de 86e minuut scoorde SV Marken de tweede goal. Na een uitval via Matthijs Kaars en Boes kwam de bal bij de mee opgekomen Michael Gommers die met buitenkantje rechts de bal van ‘rand 16’ achter de keeper van DVVA schoot, een mooie goal. De wedstrijd leek beslist, maar er zou zeker nog blessuretijd komen, en hoe! In de vijfde minuut van de blessuretijd scoorde DVVA uit een rommelige situatie na een corner via Jongsma. Kort hierna raakte Tijs Klaver een bal ongelukkig, maar die ging uiteindelijk nog vrij ruim naast. Het zal je gebeuren... Na acht minuten blessuretijd floot scheidsrechter Pijlman eindelijk af, en kon de overwinning gevierd worden door de in groten getale opgekomen SV Marken fans!

SV Marken:
    Smit – Lautenbach, Willing, Klaver, Teerhuis – Visser (Gommers/46), Kaars, Moenis – Commandeur (Brommersma/63), Boes, Appel (Hommel/67).

Er werden geen gele kaarten uitgedeeld.