• Verdiend pak slaag slap Marken

Het zwaar gehandicapte Merino's besefte maar al te goed hoe ze met een positief resultaat Marken konden verlaten: knokken en duels goed in gaan. En Marken liet dat na, dus werd het een verdiende nederlaag: 1-4.
    De openingsfase van de wedstrijd begon voor de supporters niet echt zoals de bedoeling was. De Merino's misten vanwege schorsingen vijf spelers, dus er werd wel wat verwacht tegen de nummer tien van de ranglijst. Marken mist zelf overigens ook een aantal spelers. Stephan Plat en Daan Schüszler zijn op vakantie en Bart Honingh is nog altijd geblesseerd.
    Na een klein kwartier spelen speelde Marco van Engelenburg zich goed vrij en schoot prima binnen: 0-1. Lang konden ze er overigens niet van genieten. Nadat een minuut na deze goal eerst een schot van René Commandeur prima door de keeper werd gered was het even later alsnog raak. Kevin Giele werd door een verdediger naar de grond geduwd, dus strafschop. Serdal Suvakçi schoot deze keurig binnen. Bijna was het een minuut later zelfs 2-1. Maar de voorzet van Jeffrey Veerman werd net weggewerkt voordat een Marker kon scoren. Het restant van de eerste helft kreeg De Merino's via een schot van Sebastiaan Klein een prima mogelijkheid. Aan de andere kant krulde Mick van Moerkerk de bal net naast. En zo gingen beide teams met een 1-1 stand aan de thee.
    Met amper twintig seconden op de klok had Ramon Visser Marken op voorsprong kunnen zetten. Echter zijn lob ging net over de goal. Aan de andere kant een uitstekend actie van de beste man van het veld aan Marken zijde, doelman Sombroek. Arjan Groenleer probeerde hem te omspelen, maar Sombroek kon ingrijpen. Echter kreeg Groenleer een herkansing, maar Sombroek was precies op tijd terug in de goal om de inzet schitterend uit de goal te tikken. Iets later was het alsnog raak. Peter van Prattenburg kopte geheel vrijstaand de 1-2 achter Sombroek. Marken leek geslagen al kreeg Suvakçi nog een kopkans. Met nog twintig minuten op de klok viel de beslissing. Sombroek haalde een aanvaller van Merino's onderuit en kreeg zijn tweede rode kaart van het seizoen. Uiteraard ook een strafschop... Jeffrey Veerman werd geofferd en aan Robert Schouten de taak om de penalty tegen te houden, helaas. Gerwin Achterberg schoot onhoudbaar binnen. In de extra tijd maakte Patrick Donkervoort zelfs nog 1-4. En voor onze gasten uit Veenendaal was dat dik en dik verdiend. Volgende week een vrij weekend en daarna tegen het in opmars zijnde Breukelen. We zullen het dan in ieder geval moeten doen zonder onze vaste keeper. Waarschijnlijk de week erna ook nog en misschien zelfs een week daarna ook.

Opstelling SV Marken: Patrick Sombroek, Erik Teerhuis (87. Arno Boes), Jeroen Haarsma, Patrick Leeflang, René Commandeur, Ramon Visser, Serdal Suvakci, Mick van Moerkerk, Jeffrey Veerman (70. Robert Schouten), Roy Springer (46. George Biswana) en Kevin Giele
    Opstelling De Merino's: Eddy Vink, Raymon Willemsen, Gerwin Achterberg, Jeffrey Terschegget, Aart Groenleer, Erik Kulik, Marco van Engelenburg, Sebastiaan Klein (87. Robin van Lienden), Peter van Prattenburg, Patrick Donkervoort en Arjan Groenleer
    Scheidsrechter: T. (Tom) Koekoek (Almere)
    Scoreverloop:
    14. Sebastiaan Klein 0-1
    18. Serdal Suvakçi (strafschop) 1-1
    53. Peter van Prattenburg 1-2
    71. Gerwin Achterberg (strafschop) 1-3
    93. Patrick Donkervoort 1-4

Na afloop kreeg George Biswana de waardebon van Café Restaurant de Visscher omdat hij tot "man of the match" werd gekozen.