• Van geslagen naar een zetel, toch geslagen...

Ondanks dat SV Marken het op papier makkelijkste programma had is het er niet in geslaagd de eerste prijs van het seizoen binnen te slepen. In een vreemde wedstrijd werd het 3-3 tegen hekkensluiter NFC.
    Vooraf was het allemaal heel duidelijk voor iedereen. Alleen bij een overwinning zou Marken winnaar zijn van de eerste periode. Dat NFC binnen vijf minuten op een 1-0 voorsprong kwam was niet echt een ramp. Dat soort dingen kunnen gebeuren. Net zoals dat Graftdijk dinsdag van 2-0 terug kwam tot 2-2. Ik zal de doelpunten maker overigens niet te kort doen. Quincy van Ommeren schoot de bal werkelijk schitterend van een meter of twintig in de kruising, terwijl hij hem ook 'normaal' binnen had kunnen schieten. Ondanks dat Marken deze klap wel te boven zou moeten komen was het wel een teken aan de wand dat de aanvallers van NFC zo makkelijk door onze verdediging heen liepen. Vlak na de 1-0 was Marken al dichtbij de gelijkmaker. Peter Bakker schampte met zijn hoofd een vrijetrap van Aramez Poepon en zag de bal maar net voorlangs gaan. En Marken bleef mogelijkheden krijgen. Een goal van René Commandeur werd terecht afgekeurd vanwege buitenspel. En vlak daarna zag hij een verdediger de voorzet van Roy Springer tot corner werken voordat hij er bij kon. Uit de hierop volgende corner van Aramez Poepon kopte Patrick Leeflang de bal maar nipt naast. Na een kleine twintig minuten was NFC daar opeens weer met een snelle counter. Gelukkig bracht Robert Schouten redding op een schot van Kevin van Ommen. Maar vijf minuten later was het via Anthony Esseboom alsnog raak: 2-0. Een flinke domper voor Marken dat stiekem al aan een feestje had gedacht later op de dag... Tijs Klaver bracht met een kopbal bijna de spanning terug in de wedstrijd, maar gelegenheids doelman Ludwig Atmodimedjo redde knap bij de eerste paal. Uit de vierde counter van NFC werd het vervolgens 3-0... De wedstrijd leek gespeeld, maar good old Patrick Leeflang nam zijn ploeg op sleeptouw. Uit een corner van Aramez Poepon kopte hij snoeihard de 3-1 tegen de touwen. Een kopie van de 3-2 tegen Graftdijk op dinsdag. Met deze stand zochten de teams de kleedkamers op. Na de rust zou er een ander Marken moeten staan.
    Met twee verse krachten (Guido Boes en Arno Boes) zette Marken direct druk op het oude NFC. En al snel had het succes. Een prima individuele actie van Poepon rondde hij zelf succesvol af. Nog geen kwartier later stond hij ook aan de basis van de gelijkmaker. Een corner leek niets op te leveren, totdat deze voor de voeten van Arno Boes kwam. Hij schoot de bal tegen de touwen. Met nog 25 minuten op de klok was Marken nog maar één goal van de eerste periode verwijderd. Omdat AFC ruim voorstond bij EDO was een gelijkspel onvoldoende. Maar de storm luwde na de 3-3. De beste mogelijkheid was misschien nog voor Michiel Appel. Hij zag zijn inzet door de voeten van de doelman gekeerd. Bij Marken begonnen de frustraties op te lopen maar ook NFC begon vervelend te spelen. Het spel werd ontzettend vertraagd bij elke overtreding en uitbal. Scheidsrechter Van Ewijk kon het allemaal net onder controle houden. Kort voor tijd kreeg Marken iets waar ze misschien een paar minuten daarvoor ook al recht op hadden: een strafschop! Met nog twee minuten op de klok de kans om alsnog de periode te pakken. Vaste strafschopnemen Ramon Visser nam de verantwoordelijkheid. Hij schoot de bal hard in, maar te dicht op de doelman. Deze kon de bal keren... Tja als dit ook niet lukt dan moeten we er vrede mee hebben dat we de periode aan ons voorbij moeten laten gaan. Toch kwam er nog één grote kans voor Marken. Peter Bakker schoot de bal snoeihard op de goal. Patrick Leeflang stond al te juichen, maar helaas was het zo druk met Markers in de zestien dat de bal ongelukkig tegen Guido Boes aankwam. Na de nodige extra tijd floot scheidrechter Van Ewijk af en was Marken een illusie armer. Bij deze gaan de felicitaties naar AFC dat er misschien al helemaal geen rekening meer mee had gehouden. Alle favorieten hebben het de laatste weken af laten weten. Zelf konden we misschien de druk nog niet aan net als Beursbengels en HBOK waar misschien ook nog wel andere zaken spelen. Volgende week beginnen we allemaal weer met nul punten. Wij ontvangen het vorig jaar eveneens gedegradeerde FC Castricum.
    Opstelling NFC: Ludwig Atmodimedjo, Nigel Hassall (80. Baris Mutlu), Jesaia Lissaur, Servet Yaras, Diego Medina, Vernon Essed, Kevin van Ommen (73. Paul Berklaar), Anthony Esseboom, Quincy van Ommeren, Jorn Berens en Jeroen Halsema
    Opstelling SV Marken: Robert Schouten, Erik Teerhuis (46. Guido Boes), Sebastiaan Peereboom, Patrick Leeflang, Roy Springer, Tijs Klaver, René Commandeur (46. Arno Boes), Ramon Visser, Peter Bakker, Aramez Poepon en Michiel Appel
    Scheidsrechter: C.J. (Cees) van Ewijk (Utrecht)
    5. Quincy van Ommeren 1-0