• Uitstekend begin bekertoernooi

Met een keurige 1-4 overwinning bij zondag tweedeklasser Hellas Sport is SV Marken huiswaarts gekeerd. Afgelopen seizoen strandde Marken in de 1/8 finale van dit toernooi.
    De wedstrijd begon met de nodige vertraging. Bij Hellas Sport waren niet alle spelerspassen aanwezig. Na een vertraging van ongeveer tien minuten begon de thuisploeg dan ook met tien man aan de wedstrijd. En Marken profiteerde daar direct van. Want na 65 seconden had spits Peter Bakker de bal al achter doelman Jeffrey Koreman gewerkt. En Marken ging door, maar had het vizier niet scherp staan. Pas na een kwartier spelen kwam er een elfde speler voor Hellas Sport met een verklaring van de KNVB in zijn handen. In eerste instantie hielp dat niet echt, want het was bijna direct 0-2. Na een prima aanval haalde Arno Boes van net binnen de zestien uit en zag de bal de kruising in vliegen. Bakker had vervolgens de 0-3 op zijn schoenen maar legde de bal terug en werd onderschept door de doelman. Toch viel de 0-3 nog voordat er dertig minuten op de klok stonden. Er werd goed gestoord en Bakker hield het overzicht. Hij legde de bal breed op Michiel Appel die de tijd nam en keurig afrondde: 0-3. Marken verslapte wat en dat leverde direct een tegentreffer op. Toch waren het de mannen van Martin Boes die tot de rust nog een aantal kansen op meer kregen. Het bleef echter 1-3 na 45 minuten.
    Na de thee ging het spelniveau omlaag. Maar Marken hield prima stand en kreeg nog best een paar aardige mogelijkheden om de wedstrijd op slot te gooien. In de blessuretijd, toen de grensrechter van de thuisploeg al een tijdje niet meer stond te vlaggen na een botsing met de arbiter van dienst, besliste de ingevallen Dominic Zeeman de wedstrijd met een prima actie. Bij deze 1-4 bleef het ook. Een paar honderd meter verder won Zaanlandia van EVC en zo lijkt het er op dat woensdag beslist gaat worden wie er door zal gaan in deze poule. Om 19.30 uur wordt er op Marken afgetrapt tussen SV Marken en zondag derde klasser Zaanlandia, van de Marker kapper Ronald Dooijeweerd.
    Opstelling SV Marken: Robert Schouten, Stephan Plat (64. Tijs Klaver), Ramon Visser (74. Dominic Zeeman), Patrick Leeflang, Robin Kaars, Nick Tuijp, Michiel Appel (71. Guido Boes), Melvin de Groot, Peter Bakker, Arno Boes en Sebastiaan Peereboom
    Scheidsrechter: P. Snoek
    2. Peter Bakker 0-1