• Tranen schieten in mijn ogen

Marken heeft het jaar 2006 in stijl afgesloten door met 1-3 te verliezen van ZOB. En zo gaan we zeer stevig als nummer laatst de winterstop in.
    Met maar liefst acht echte Markers in de basis en Nick Post onder de lat begon Marken aan één van de vele finales die er de komende maanden op de rol staan. Maar zoals het hele seizoen al is Marken niet sterk/slim/effectief genoeg om de tegenstander op de knieën te krijgen. En zo werd er weer verloren. Ondanks dat we nog tien wedstrijden moeten spelen wordt ik met de week pessimistischer. En dat zal ook wel weer het nodige commentaar opleveren, maar je kijkt toch niet met je ogen dicht naar de wedstrijden van het eerste?
    De wedstrijd begon met een aantal opvallende spelers buiten de basis. Renato Steffens, Shamir de Rijp en Mourad Saâlioua begonnen op de bank terwijl onze topscorer Stefano Holwijn niet eens aanwezig was. Hierdoor startte A-junior Ruben Zwiers in de basis. Het elftal wat in het veld stond leek dan ook wel een beetje een veredeld junioren team. En dan is ZOB ineens wel een hele zware klus. Toch ging het in de eerste helft redelijk gelijk op, maar was het toch weer de tegenstander die effectiever was. Onze doelmannen hebben het dit seizoen niet makkelijk op Marken en zo ook zaterdag niet. Nick Post zag de bal op zich af komen en besloot uit de goal te komen. Omdat hij buiten zijn strafschopgebied kwam mocht hij de bal niet met zijn handen pakken. Hij besloot de bal met de borst tegen te houden in plaats van weg te rossen. Hij deponeerde nu de bal recht in de voeten van Ferry Sarabi die simpel de bal in het lege doel schoot. Binnen vijf minuten had Marken minstens gelijk moeten staan, maar Dwight kopte hopeloos naast en René Commandeur schoot even later de bal net naast. En voor de rust wist Marken het net niet te vinden dus gingen we met 0-1 aan de thee.
    Met de theesmaak nog in de mond was het al weer 0-2. Een mooi schot van Mark Mechielsen verdween in de kruising. Kort hierna was opnieuw René Commandeur dichtbij een goal, maar hij poeierde de bal op de lat. En nog voordat ZOB de 0-3 wist te scoren kreeg René nog een kans, maar ditmaal lag de doelman in de weg. Maar zoals ik al had verklapt werd het daarna dus 0-3 via Daan van Schagen. In de slotfase redde Matthijs Kaars nog de eer voor Marken en drie punten voor een drietal deelnemers aan de Forum Toto. Inderdaad daar zat ook bij, dus wie zegt dat ik geen verstand van voetbal heb?!?!

Opstelling SV Marken: Nick Post, Ruben Zwiers (69. Mourad Saâlioua), Pieter de Groot (59. Renato Steffens), Erik Teerhuis, Roy Springer, Matthijs Kaars, Tijs Klaver, Steffen Visser (61. Shamir de Rijp), Michiel Appel, Dwight Gefferie en René Commandeur
    Opstelling ZOB: Eric Slaaf, Bas Veltmeyer (46. Marco Sachs), Youssouf Ouadjoe, Martin Streng, Richard Scrandt, Mark Mechielsen, Daan van Schagen (86. Tim van der Velden), Jordy Klijn, Ferry Noordhuis (75. Jurjen Homan), Ronald Saris en Ferry Sarabi
    Scheidsrechter: J. Gerberts (Steenwijk)
    Toeschouwer: 100