• Toch niet echt tevreden na 5-1 winst...

Vooraf gingen de gesprekken niet over of Marken van Monnickendam zou winnen, maar vooral met hoeveel. Natuurlijk waren er een aantal die erg voorzichtig waren, maar ondergetekende was echt overtuigd van een monsterscore tegen onze buren. Uiteindelijk werd het een flinke uitslag, maar deze had eigenlijk een doelpunt of tien hoger uit moeten vallen!
    Met nog geen zestig tellen op de klok was Marken al dichtbij de eerste goal. Michael Janssen kreeg echter de bal niet achter doelman Sanders, die in twee instanties redding bracht. Maar niet veel later was hij toch kansloos. En het was zowaar onze Monnickendamse links-back Bart Honingh die zijn oude team op achterstand zette op aangeven van René Commandeur. Een snelle goal had Marken nodig. De laatste tijd wordt er namelijk moeilijk gescoord en dan geeft dit vertrouwen voor de rest van de wedstrijd. Nog binnen de tien minuten was de score bijna verdubbeld. Uit een corner van Martijn Slemmer kopte laatste man Stephan Plat echter net naast. Tien minuten later was het wel weer raak. Een mooie aanval via Janssen en Commandeur werd afgerond door Martijn Slemmer: 2-0. Niet veel later kon hij op aangeven van Commandeur bijna zijn tweede van de middag maken, maar doelman Sanders voorkwam dit. Twee minuten later was hij echter volstrekt kansloos toen Jeffrey Veerman ene voorzet van Commandeur de kruising in joeg! Veerman kon twee minuten daarna eigenlijk de 4-0 niet missen, maar het lege doel bleek te veel naar links te staan. Doelman Sanders lag toen overigens geblesseerd aan zijn schouder op de grond. Gevreesd werd dat hij er uit moest, maar kon uiteindelijk toch verder. En daar mocht Monnickendam achteraf er blij om zijn, ander was het doel waarschijnlijk een kermistent geworden. Voor de rust nog één mogelijkheid voor Marken. Een prima actie met Veerman en Janssen werd echter niet bekroond met een goal door Commandeur en zo gingen we de rust in met een confortabele maar toch te magere 3-0. Er moet ook gezegd worden dat Monnickendam er af en toe gevaarlijk uit kwam. Doelman Ron Smit had meer te doen dan een week eerder bij CSW!
    Terwijl een aantal mensen nog de laatste slok van hun biertje namen in de kantine bracht Veerman Marken al kort na de rust op 4-0 en leek de tien weer in zicht te komen. Maar de vijfde goal, die recht geeft voor de selectie op een half uurtje in de bestuurskamer, bleek er niet in te willen. De mooiste kansen van onder andere de zeer actieve Janssen troffen maar geen doel. En zo kon het gebeuren dat na ruim 400 minuten voetbal we weer een tegengoal moesten incasseren. Het slotakkoord was echter voor Marken. Een vlammend schot van Ramon Visser was het laatste feit van de middag: 5-1. En zo kwam er toch ene mooie score op het bord, al had het gezien de kansen wel 15-2 moeten worden! Na afloop van de wedstrijd kreeg de uitermate actieve Michael Janssen de waardebon van Café Restaurant de Visscher omdat hij tot "man of the match" werd gekozen.
    Opstelling SV Marken: Ron Smit, Erik Teerhuis, Stephan Plat, Jeroen Haarsma, Bart Honingh, René Commandeur, Sebastiaan Brommersma, Martijn Slemmer, Ramon Visser, Michael Janssen en Jeffrey Veerman
    Scheidsrechter: J.P. Jager (Hilversum)
    6. Bart Honingh 1-0
    19. Martijn Slemmer 2-0