• TIEN - NUL!!!

Marken heeft zich vrij eenvoudig geplaatst voor de 2e knock-out ronde van de KNVB beker. Zaterdag derdeklasser Jong Hercules werd met 10-0 aan de kant geschoven.
    Voor de rust heeft Marken verzuimd om Jong Hercules al op een zeer grote achterstand te zetten. De vele mogelijkheden verdwenen naast of over de goal of werden gekeerd door doelman Timmer. Pas na 33 minuten spelen moest hij capituleren. Hier ging overigens wel een blunder van zijn kant aan vooraf, zodat het voor René Commandeur een koud kunstje was om de 1-0 op het bord te schieten. Een vlammende knal van Martijn Slemmer kort voor de rust betekende een 2-0 ruststand waar 6-0 of 7-0 meer op zijn plaats was geweest.
    Na de rust ging Marken beter om met de kansen. Nadat Guido Boes net als kort voor de rust eerst ene enorme kans miste, schoot hij er daarna twee binnen een minuut achter de kansloze doelman. Hierna ging het hard. Op het moment dat Jong Hercules met tien man verder moest, keeper viel geblesseerd uit en hadden geen reserves meer, stond het al 7-0 en toen moesten we nog twintig minuten. De jacht naar de 10-0 was geopend. Ook was een bezoek aan de bestuurskamer een doel, want voor deze wedstrijd was de 'eis' gesteld om met tien goals verschil te winnen. Dit gebeurde uiteindelijk met dank aan de tegenstander, want de laatste en tevens tiende goal kwam van de voet van een verdediger.... Zaterdag een tegenstander van een ander formaat: Zandvoort. Tevens staat er een periodetitel op het spel. Om kans te houden zullen we moeten winnen en dan hopen dat de overige vier kanshebbers punten tegen elkaar laten liggen. Want ze spelen toevallig allemaal tegen elkaar: Kennemerland - CSW en Castricum - HBOK. Op zich zijn er dus mogelijkheden, maar eerst zelf maar eens winnen!
    Opstelling SV Marken: Robert Schouten, Erik Teerhuis, Stephan Plat (62. Christiaan Brommersma), Jeroen Haarsma, Bart Honingh (62. Michiel Appel), Sebastiaan Brommersma, René Commandeur, Ramon Visser, Guido Boes (62. Jeffrey Veerman), Martijn Slemmer en Roy Springer
    Na afloop kreeg René Commandeur de waardebon van Café Restaurant de Visscher omdat hij tot "man of the match" werd gekozen.
    Scheidsrechter: R.F. de Lima Schepens (Culemborg)
    Scoreverloop:
    34. René Commandeur 1-0
    42. Martijn Slemmer 2-0
    49. Guido Boes 3-0
    50. Guido Boes 4-0
    55. Roy Springer 5-0
    65. René Commandeur 6-0
    70. Jeffrey Veerman 7-0
    79. Ramon Visser 8-0
    86. Michiel Appel 9-0
    89. Eigen goal 10-0
    Bijzonderheden: Roy Springer speelde zijn 100e officiële wedstrijd in het eerste van SV Marken.