• SV Marken DA1 schrijft historie

Voor het eerst sinds 1946 heeft een team van SV Marken (op het veld) de districtsbeker gewonnen. Het eerste (3x) en B1 (1x) sneuvelden ooit in de halve finale, maar de dames bereikten de finale! En eigenlijk werd zonder veel tegenstand de beker binnen gehaald!
    Vanaf minuut één was duidelijk wie de beste ploeg had: SV Marken! Het jonge JSV kwam er eigenlijk helemaal niet aan. Maar SV Marken was niet alleen beter, ze lieten dat ook zien op het scorebord. Na nog geen tien minuten spelen stond de formatie van Riny Smidt al met 0-2 voor. Selina Commandeur opende de score waarna even later Marijke Commandeur met het hoofd doel trof. De goal van Esther Peereboom halverwege de eerste helft was een echte spitsengoal. Selina schoot maar de keepster van JSV kon deze niet goed verwerken. De attente Esther werkte de bal over de lijn. En zo stond SV Marken met 0-3 voor en hadden ze al met één hand de beker vast. Na deze derde goal zakte SV Marken wat in met gevolgen. Eerst ging een vrijetrap over doelvrouw Catelijne Klaver waarna vervolgens de verdediging van SV Marken een steekje liet vallen en het zomaar 2-3 stond. Dankzij de voeten van Catelijne bleef deze stand ook zo tot de rust.
    Na de thee geen ander beeld dan het eerste half uur van de eerste helft. Er was maar één ploeg die aanspraak mocht maken op de beker en dat was SV Marken. JSV kwam nauwelijks nog op de helft van SV Marken. Echter aan de andere kant werden de kansen niet benut. Pas een kwartier voor tijd viel de beslissing toen Selina op aangeven van Judith Boes de 2-4 binnen schoot. In de slotminuut werd het via Kelly Zeeman, die haar laatste wedstrijd voor SV Marken speelde, nog 2-5 en kon het feest los barsten!
    Opstelling SV Marken: Catelijne Klaver, Samantha Boneveld (58. Suzanne van Kerkoerle), Denise Commandeur, Kelly Zeeman, Daphne Schouten (85. Jentien Klaver), Willemijn Sluys (85. Louise Zeeman), Paola Smidt, Roselda Commandeur, Judith Boes (19. Eshter Peereboom (46. Judith Boes)), Selina Commandeur en Marijke Commandeur
    Scheidsrechter: C. Rierkerk (Amsterdam)
    Assistenten: J. Jager (Amersfoort) en D. Angevaare (Hillegom)
    7. Selina Commandeur 0-1
    10. Marijke Commandeur 0-2
    25. Esther Peereboom 0-3
    35. JSV 1-3
    39. JSV 2-3
    76. Selina Commandeur 2-4
    90. Kelly Zeeman 2-5
    Bijzonderheden: beiden assistent scheidsrechters zijn zoons van scheidsrechters die Marken 1 regelmatig floten/fluiten.

Eerder op de middag speelde het eerste elftal van SV Marken voor de nacompetitie bij en tegen SV Zandvoort. Ondanks dat Marken voldoende kansen kreeg om de wedstrijd naar zich toe te trekken werd er niet gescoord. Gelukkig deed Zandvoort dat ook niet en zo bleef het 0-0. Zaterdag is op Marken de return. De winnaar plaatst zich voor de finale tegen de winnaar van AH '78 - AMVJ. Bij een gelijkspel, maakt niet uit met hoeveel, volgt een verlenging. Is het daarna nog gelijk dan volgt er een beslissing via strafschoppen.