• SV Marken blijft zonder zege

Op papier zou het geen makkelijke middag voor SV Marken worden. Buiten dat HCSC altijd een lastige tegenstander voor de SV is, stonden ze ook iets hoger op de ranglijst.
    Binnen vijf minuten kwam de thuisploeg met de schrik vrij toen HCSC een enorme kans niet benutte. Keeper Jan Evenboer was al verslagen, maar de spitsen van HCSC waren gelukkig niet scherp genoeg. Voor Marken was dit direct een waarschuwing dat HCSC niet met de intentie naar Marken was gekomen voor slechts één puntje.

De wedstrijd speelde zich in het eerste deel van het eerste bedrijf vooral af op de helft van SV Marken. HCSC zat gewoon beter in de wedstrijd en was ook iets sterker. Echter na die kans in de derde minuut werden ze niet echt gevaarlijk. Pas na precies een half uur spelen kreeg de thuisploeg een dot van een kans. Stefano Holwijn werd de diepte in gestuurd en kwam oog in oog met keeper Wencho Farrel. Dankzij goed keeperswerk en als je het anders bekijkt slecht afwerken bleef het 0-0. Na dat moment veerde Marken echter wel wat op. Zo kregen we in de slotfase van de eerste helft via Matthijs Kaars (net naast in korte hoed) en Shamir de Rijp (schot voorlangs) nog mogelijkheden om op voorsprong aan de thee te gaan. Echter beiden teams gingen met een dubbel blanke score aan de thee.

Direct vanaf de aftrap na de rust trok Marken ten aanval, maar helaas kon Renato Steffens niet bij de bal. Hij kon dat alleen met zijn handen, wat hem een stomme gele kaart opleverde. Niet veel later sloeg aan de andere kant het noodlot toe. Kalvin Robert kreeg te veel ruimte waardoor hij ongestoord vanaf de middenlijn met de bal richting SV Marken doel kon lopen. Met nog zo'n meter of vijfentwintig tot het doel besloot Robert te schieten. Marken goalie Jan Evenboer stond er bij en keek er naar, "pats" 0-1 voor HCSC. Stefano Holwijn had Evenboer een goede dienst kunnen bewijzen door een kleine vijf minuten later de gelijkmaker binnen te schieten. Maar helaas bleek de sluitpost van HCSC een hele goeie en hield zijn doel schoon. Halverwege de tweede helft opnieuw een ongelukkig moment voor onze doelman. Kalvin Robert, de man van de 0-1, schoot de bal tegen de paal, maar via de rug van Jan Evenboer verdween deze alsnog in de goal, 0-2. Nadat keeper Farrel eerst nog knap redding had gebracht op een schot van Renato Steffens was het even later alsnog raak via Shamir de Rijp. Met nog zo'n twintig minuten op de klok en de wedstrijd tegen ZOB in het achterhoofd leefde SV Marken dus weer. Echter Marken zakte weer in na deze treffer en HCSC kwam zelfs heel dicht bij de 1-3. Een lob over Jan Evenboer belandde op de paal en vervolgens kon Evenboer met moeite de bal uit de goal slaan voordat iemand kon binnen koppen. Het bleek echter uitstel van executie, want tien minuten later viel de goal alsnog. Deze kwam op naam van Jan Post. Volgende week tegen Wieringermeer zal SV Marken vol aan de bak moeten voor de winst, want anders mist het team van Tijs Schipper de aansluiting met de middenmoot.
    Opstelling SV Marken: Jan Evenboer, René Commandeur (74. Michiel Appel), Tijs Klaver, Dwight Gefferie, Roy Springer (46. Eric Stoker), Vincent Moenis, Mourad Saâlioua, Shamir de Rijp, Stefano Holwijn, Matthijs Kaars en Renato Steffens
    Opstelling HCSC: Wencho Farrell, Charly Vital, Kephern Fuller, Jan Post, Jerry Post, Kalvin Robert, Melvin Bax, Michael Lanting, Verdi Sambo, Keesjan Engelenburg en Malvin Robert
    Scheidsrechter: F.R. de Winter (Haren)
    Toechouwers: 150