• Stuurloos Marken op verkeerde koers

Opnieuw heeft het team van hoofdcoach Martin Boes geen potten kunnen breken. Tegen AMVJ, dat dit seizoen ook geen wonderen verricht, werd net als in Amstelveen kansloos verloren. Na 90 minuten was de schade "slechts" 0-3.
    Met exact de zelfde elf als die een week eerder allemaal de 90 minuten hadden volgemaakt tegen AFC werd er begonnen aan de wedstrijd. AMVJ kan redelijk vrij uit spelen aangezien ze de eerste periode zo'n beetje cadeau hadden gekregen van ons. Het gat met koploper WV-HEDW is nog wel te overbruggen, maar dan moet de trotse koploper wel flink wat gaan verspelen.
    Maar goed de wedstrijd. Al snel moest doelman Robert Schouten handelend optreden. Maar een goed genomen vrijetrap stompte hij uit de goal. Amper een minuut later kon hij alsnog de bal uit het doel rapen. Bij een vrijetrap kreeg Bram Owusu wel erg veel ruimte en kopte zo simpel de 0-1 op het bord. Vervolgens kunnen we even doorspoelen naar de 30e minuut... Imke van Moorselaar leek op weg naar de 0-2, leek! Doelman Schouten verkleinde zijn doel perfect en zag dat de inzet naast ging. Pas in de slotfase kwam Marken er een beetje uit. Vooral een actie met Nick Tuijp en Arno Boes leek gevaar te stichten, maar doelman Rocha hield "de nul".
    Na de thee opnieuw een beter AMVJ. Marken kon of wilde niet voetballen. Iets waar de vaste aanhang de laatste weken al vaker tegenaan kijkt. Maar zolang de gasten de trekker niet overhalen bleef er een sprankje hoop. Ondanks dat we totaal niets creëerden. Een kwartier lang ging het goed totdat Stephan Plat een overtreding maakte in de zestien: strafschop. Doelman Schouten zat er aan, maar via zijn handen en de paal werd het alsnog 0-2. Hierna scoorde AMVJ een paar stomme gele kaarten voor een team dat zonder problemen de overwinning kon binnenhalen. Maar de stomste was nog wel voor onze eigen nummer tien. Na de 0-3 was hij niet meer de baas over zijn emoties en toonde de scheidsrechter hem binnen een paar tellen twee gele kaarten, dus rood. Met een verse kracht in de voorhoede, verdediger Dominic Zeeman, zette Marken zowaar wat druk. Verder dan dat kwam het echter niet. De uitstekende leidsman voelde de wedstrijd goed aan en floot ondanks het vele irritante tijdrekken van de gasten na precies 45 minuten in de tweede helft af.
    Volgende week is het er op of er onder voor SV Marken. Er moet gewonnen worden van Hellas Sport om te voorkomen dat er geknokt moet worden tegen degradatie. Iets waar niemand rekening mee hield in november, maar helaas de realiteit van de dag.

Opstelling SV Marken: Robert Schouten, Erik Teerhuis, Stephan Plat, Sebastiaan Peereboom (68. Dominic Zeeman), Robin Kaars, Nick Tuijp, René Commandeur (82. Kay van Rheenen), Melvin de Groot (46. Tijs Klaver), Peter Bakker, Arno Boes en Michiel Appel
    Opstelling AMVJ: Levien Rocha, Dirk van Moorselaar (20. Ricky Kumar), Jeroen Halsema, Imke van Moorselaar, Dennis Frijn (80. Myrisk Asiamah), Jimmy Jansen, Bram Kwaku Owusu, Jonne Seriese, Chris Boer, Mark Schol en Tjerk Veltman (29. Joram Veltman)
    Scheidsrechter: O. (Oussama) Belkaraouia (Bilthoven)
    6. Bram Kwaku Owusu 0-1