• Spelers Marken busziek?

Het is een opvallend feit: Alle uitwedstrijden waar SV Marken met de touringcar naar toe is gereisd zijn op een nederlaag uitgelopen. DVVA (winst) en HBOK (gelijk) waren met de auto. Dit seizoen nog twee keer met de bus: VVA '71 en Lelystad '67. Ajax moet dus hopen dat ze al kampioen zijn als Marken op bezoek komt!
    Nadat Marken met wat vertraging bij het mooie complex van SVL was aangekomen zette die trent zich voort op het veld. De gastheren mochten doen wat ze wilden terwijl Marken daar niets tegenover zette. Het mocht dan ook een wonder heten dat het na 25 minuten slechts 1-0 stond. Die goal viel overigens al vlot toen spits Arend Zweistra helemaal vrijstaand mocht scoren. Het is dat Thomas Malolepszy medelijden had, anders was het binnen tien minuten al 3-0. Pas na een kwartier kwam Marken er gevaarlijk uit via onder andere Mick van Moerkerk. Ook moest een inzet van de lijn gehaald worden. Ramon Visser moest even later aan de andere kant ook assisteren op de lijn, maar zo bleef het wel een wedstrijd. Helemaal toen Leon Spoorenberg met nog zo'n tien minuten op de klok de gelijkmaker binnen schoot. Helaas konden we hier niet lang van genieten, want via een "lucky" belandde een hard schot via het been van Martijn Merkens achter doelman Robert Schouten. Waar Marken steeds een verkeerd been op de weg vond was SVL daar dus een stuk gelukkiger in. Op slag van rust dwarrelde een voorzet van Dominic Zeeman er bijna in, maar doelman Geert-Willem Merkens kon net de gelijkmaker voorkomen.
    Na de thee speelde het spel zich vooral af op de helft van SVL. Marken ging op zoek naar de gelijkmaker. Het probeerde het wel, maar het rendement was nihil. Er waren dan ook zo goed als geen kansen te noteren voor Marken. Aan de andere kant werd SVL een zuivere strafschop onthouden en had Malolepszy nog steeds medelijden.
    Al met al een onnodige nederlaag. We hadden hier gewoon met een punt weg moeten gaan, maar helaas zijn het er weer nul. De komende twee weken worden van "levensbelang" voor Marken. Met CSW en Lelystad '67 krijgen we twee directe concurrenten voor de onderste plekken. Zes punten zijn dus niet alleen gewenst maar brood nodig!
    Opstelling CSW: Geert-Willem Merkens, Bram Peeters, Maurice Pot, Martijn Merkens, Bastin Hofman, Walter Cremers, Thomas Malolepszy, Matty van Leeuwen (92. Ronny van Brenk), Arend Zweistra (81. Pascal van Doorn), Bobby van Leeuwen en Willem Baay (84. Mazlum Arslan)
    Opstelling SV Marken: Robert Schouten, Erik Teerhuis, Patrick Leeflang, Dominic Zeeman, René Commandeur (82. Kay van Rheenen), Ramon Visser (75. Guido Boes), Leon Spoorenberg, Mick van Moerkerk, Jeffrey Veerman, Muus Visser en Michiel Appel (86. Stephan Plat)
    Scheidsrechter: G.A. (Guus) Smith (Hoorn)
    4. Arend Zweistra 1-0