• Sonja Bakker kan bijna aan de slag

Opnieuw feest in de bestuurskamer na de zoveelste grote overwinning. Door de 6-1 overwinning op Zandvoort bezorgde de selectie SV Marken niet alleen een mooi verjaardscadeau, maar ook opnieuw op een bezoekje aan de bestuurskamer voor een hapje en een drankje.
    Marken, zonder de van een longontsteking herstellende doelman Ron Smit, begon sterk aan de wedstrijd tegen het lastige Zandvoort. Direct in de eerste minuut was er dreiging en binnen twee minuten lag de bal er zelfs al weer in. Sebastiaan Brommersma zette Marken met zijn eerste competitie goal van dit seizoen op een 1-0 voorsprong. Bijna was het gejuich snel verstomd, maar gelukkig bracht de binnenkant van de paal redding op het schot van Michael Kuijl. Aan de andere kant stond doelman Boy de Vet na een kwartiertje spelen in de weg, maar even later moest hij toch kapituleren. Een prima actie van Michiel Appel leek ene prooi te worden voor De Vet, maar Appel toonde doorzettingsvermogen en schoot de bal in tweede instantie schitterend langs de doelman. Na deze goal zakte de thuisploeg in en kreeg Zandvoort grip op met name het middenveld. Robert Schouten voorkwam echter dat Zandvoort ook echt terug in de wedstrijd kwam. Helaas was kort voor de rust de inzet van Jeffrey Veerman wat te slap, anders was met de rust de wedstrijd al beslist.
    Ook na de thee was Zandvoort de ploeg die voetbalde en hing de 2-1 in de lucht. Trainer Piet Keur zag dat ook en gooide na ruim vijf minuten spelen maar liefst drie verse krachten in het veld. En dit bleek het gewenste effect te hebben, want amper een minuut later werd het verdiend 2-1. Maar toen stokte het. Even leek Marken kopje onder te gaan, maar uit een schitterende voorzet van René Commandeur zorgde Jeffrey Veerman weer dat het verschil twee doelpunten werd. Na deze goal was het verzet van de gasten gebroken en kwam Marken weer aan voetballen toe. Zandvoort raakte wat geirriteerd en reageerde zich af op de spelers van Marken wat ook een aantal kaarten opleverde van de prima fluitende arbiter De Waard. Een kwartier voor tijd werd René Commandeur tegen de grond gewerkt en kreeg Marken nu wel een strafschop, wat even daar voor ook al had gekund. Jeroen Haarsma schoot de bal achter de kansloze Boy de Vet. Uitblinker aan Marken zijde, René Commandeur, zorgde even later zelf voor de 5-1 en in de extra tijd was het Martijn Slemmer die de mooiste van de dag over de doelman lobte. Door deze goal kwam Marken op vijf goals verschil en mocht daarom na afloop weer op bezoek in de bestuurskamer voor een biertje en een bitterbal. Als het zo doorgaat moet Sonja Bakker straks nog langs komen om de spelers op gewicht te houden. Lacherig werd al een opmerking gemaakt of ze volgende week ook welkom zijn in de bestuurskamer van HBOK....
    Na afloop kreeg Robert Schouten de waardebon van Café Restaurant de Visscher omdat hij tot "man of the match" werd gekozen.
    Opstelling SV Marken: Robert Schouten, Erik Teerhuis, Stephan Plat, Jeroen Haarsma, Bart Honingh, Sebastiaan Brommersma, René Commandeur, Ramon Visser (64. Roy Springer), Jeffrey Veerman (84. Guido Boes), Martijn Slemmer en Michiel Appel (79. Christiaan Brommersma)
    Opstelling Zandvoort: Boy de Vet, Bas Lemmens (53. Martijn Paap), Stein Stobbelaar (53. Paul van der Oord), Bas Kaales (53. Timo de Reus), Patrick van der Oord, Max Aardewerk, Maurice Moll, Remko Ronday, Nigel Berg, Michael Kuijl en Patrick Koper
    Scheidsrechter: P. de Waard (Amsterdam)
    Toechouwers: 200