• Ruime overwinning in Den Helder

Op papier lijkt het als of Marken een makkelijke middag had in Den Helder tegen de nummer elf HCSC. Maar als je de tweede helft hebt gezien, weet je dat het absoluut niet van harte ging.
    Het team van allround coach Edwin Keizer begon voortvarend aan de verste uitwedstrijd van dit seizoen. Op het hobbelige hoofdveld, dat over een paar maanden is omgetoverd in een kunstgrasveld, stond Marken na de eerste aanval al met 0-1 voor. De bal kwam iet wat gelukkig bij rechts buiten Michiel Appel, nadat de verdediger zich verslikte in de pass. Appel zette de bal voor op Jeffrey Veerman die doelman Marcel Bruul lansloos liet. Dit was precies wat Marken nodig had. Tegen een ploeg uit de onderste regionen moet je meteen een klap uitdelen en zo geschiedde het dus. Toen amper tien minuten later op aangeven van Martijn Slemmer opnieuw Veerman scoorde leek het weghalen van het scorebord niet zo'n verstandige actie te zijn geweest... Via Roy Springer en met name Michiel Appel kwam bal na bal vanaf de vleugels richting spitspositie. Maar de scherpte ontbrak en zo bleef de teller tot de rust steken bij 0-2. Op zich natuurlijk helemaal niet verkeerd aangezien CSW en Castricum met de rust op 0-0 stonden en HBOK aardig wat moeite had op het nu wel bespeelbare veld van onze buren (1-1 op de rust).
    Na de thee leek het er op alsof Marken er geen zin meer in had. Er stond een harde koude wind in de lengte van het veld, maar wel in de rug. Door het negatieve/slechte spel leek kreeg HCSC zelfs mogelijkheden om in de buurt van de jarige doelman Ron Smit te komen. Nadat hij eerst bij twee corners redding bracht was het na tien minuten toch raak voor de gastheren: 1-2. Iedereen zag 'zijn geest al dwalen' en vreesde met grote vrezen voor een goed resultaat. Maar met nog een kwartier op de klok kantelde via de schitterende goal van Sebastiaan Brommesma de wedstrijd in het voordeel van Marken. Uit een corner knalde hij de bal in de kruising. Na deze goal kwam Marken weer tot leven en werd er weer gespeeld als een koploper. René Commandeur, koud in het veld voor de wat tegenvallende Martijn Slemmer, tikte de 1-4 binnen en leek het alsnog op een grote uitslag uit te lopen. Nog geen twee minuten later lag ook de vijfde in de goal. Een voorzet werd voor de voeten van Veerman de eigen goal ingewerkt. het had zelfs nog meer kunnen worden, maar 1-5 is ook een mooie overwinning. Als Marken hebben we het vaak lastig in Den Helder, maar de laatste twee seizoenen lijken we hier nu mee afgerekend te hebben. Doordat CSW en Castricum het op 1-1 hielden hebben we nu de minste verliespunten. De komende weken moeten we de punten blijven pakken en dan zou het seizoen bekroond kunnen worden met promotie naar de 1e klasse! Volgende week zal er dan eerst wel afgerekend moeten worden met Amstelveen dat het de bovenste teams de laatste tijd erg lastig maakt en veel punten afsnoept.

Opstelling HCSC: Marcel Bruul, Mario Post, Erik ten Donkelaar (80. Sofijan Benzerti), Rik Kaper, Ettmer Casser, Fotiqi Camara, Joey Henninger, Remmsey Carmelia, Didier Irakoze (72. Jeremy Bais), Andy Meyer (70. S. Boomstra) en Martijn Brand
    Opstelling SV Marken: Ron Smit, Erik Teerhuis, Stephan Plat, Jeroen Haarsma, Bart Honingh, Sebastiaan Brommersma (85. Vincent Moenis, Michiel Appel, Ramon Visser, Jeffrey Veerman, Martijn Slemmer (79. René Commandeur) en Roy Springer (87. Dennis van Gerven)
    Scheidsrechter: J. Manschot (Houten)
    2. Jeffrey Veerman 0-1