• "Rooien we komen!"

Marken is er na een prima tweede bedrijf ingeslaagd om zich ten koste van topploeg Young Boys te plaatsen voor de tussenronde tegen IJsselmeervogels.
    Vooraf 'droomden' we stiekem van IJsselmeervogels - SV Marken, maar we wisten ook wel dat Young Boys een wel heel erg lastige klus zou worden. En dat bleek het dus ook.
    Toch was het Marken dat de eerste mogelijkheid kreeg om de score te openen. Een eerste inzet van Rene Commandeur werd gekeerd door doelman Van Kampen en in tweede instantie ging de inzet net naast en kon Roy Springer er ook net niet meer bij. Hierna was het Young Boys wat de klok sloeg. Marken werd terug gedrongen en het leek een kwestie van tijd dat er gecapituleerd moest worden. Maar Marken hield stand. Het leek er zelfs op dat we ongeschonden de rust zouden halen. Maar met nog een minuut of tien op de klok was het toch raak. Van dichtbij schoot Nick Soolsma de bal hard achter doelman Ron Smit, die na na een paar weken afwezigheid weer zijn comeback maakte. Eeven daarvoor had spits Tristan Buchinhoren al snoeihard op de paal gekopt. Op slag van rust testte Riko Jagernath ook nog het aluminium. En zo zou Marken dus met een bescheiden achterstand aan de thee gaan, maar Jagernath dacht daar toch iets anders over. Met een schitterend schot gooide hij de wedstrijd op slot, toch?
    Marken had niets meer te verliezen en kwam dan ook vrij fanatiek uit de kleedkamer, terwijl Young Boys dacht er al wel te zijn. Nou daar vergisten ze zich toch even lelijk in. Een knap staaltje onderschatting. Een ploeg uit de top van de 2e klasse kan best aardig voetballen mannen! Marken gaf dan ook een perfect antwoord door vrij snel de aansluitings treffer te scoren. Uit een voorzet van Commandeur kopte Springer schitterend binnen. De kantine stroomde ineens weer leeg, want iedereen had er weer vertrouwen in! Young Boys wist niet wat hun overkwam, zeker niet nadat Jeffrey Veerman met een schitterende lob Marken op gelijke hoogte bracht. Pas daarna leken de gasten zich te beseffen dat een stapje minder doen tegen Marken wel eens verkeerd af zou kunnen lopen. Het laatste kwartier probeerden ze dan ook nog alles op alles om de winst binnen te halen. Maar de uitstekende verdediging en prima keepende Smit stonden een Haarlems succes in de weg. En zo gingen we richting strafschoppen. Nadat de eerste zes er in waren gegaan bracht Commandeur Marken op een 4-3 voorsprong. Ron Smit keerder vervolgens de inzet van Verhagen waarna Martijn Slemmer de thuisploeg een ronde verder schoot. We mogen nu in de tussenronde aantreden in Bunschoten-Spakenburg tegen de beste ploeg aller tijden: IJsselmeervogels. Een wedstrijd met de nodige historie, want we hebben heel wat keer op het hoogste niveau tegen de 'rooien' gespeeld.

Opstelling SV Marken: Ron Smit, Erik Teerhuis (80. Vincent Moenis), Stephan Plat, Ramon Visser, Bart Honingh, Sebastiaan Brommersma, René Commandeur, Christiaan Brommersma (86. Guido Boes), Jeffrey Veerman, Martijn Slemmer en Roy Springer (80. Michiel Appel)
    Scheidsrechter: J. Balder (Nieuw Vennep)
    36. Nick Soolsma 0-1
    45. (+2) Riko Jagernath 0-2
    52. Roy Springer 1-2
    60. Jeffrey Veerman 2-2

Strafschoppen serie:
    1-0 Ramon Visser
    1-1 Donny Verdam
    2-1 Bart Honingh
    2-2 Mike Koenders
    3-2 Stephan Plat
    3-3 Nick Soolsma
    4-3 René Commandeur
    inzet Vincent Verhagen gestopt door Ron Smit
    5-3 Martijn Slemmer

Na afloop kreeg Jeffrey Veerman de waardebon van Café Restaurant de Visscher omdat hij tot "man of the match" werd gekozen.