• Resultaat is heilig!

Voor het publiek was het niet echt smullen geblazen, maar iedereen met een SV Marken hart zal daar maling aan hebben. Dankzij de 1-2 overwinning bij Zuidvogels heeft Marken een goede stap gezet om ook volgend seizoen weer in de 1e klasse te mogen spelen.
    Met de wind tegen begon Marken de wedstrijd toch met de wind in de rug. Want in de zevende minuut stonden we al 0-1 voor! Opnieuw was het Michiel Appel die eerst niet in de basis zou starten die nu toch aan de aftrap verscheen. Met een omhaal verschalkte hij doelman Pascal Doest. Op dat moment ook niet eens onverdiend. Het vervolg ging redelijk gelijk op zonder al te veel gevaar voor beide goals. Maar in het laatste kwartier van de eerste helft verloor Marken de grip op de wedstrijd. Zuidvogels kwam steeds dreigender voor de goal en de 1-1 hing in de lucht. Deze verdiende gelijkmaker viel echter wel op een vervelend moment, net in de extra tijd. Maar aan de andere kant had Zuidvogels nu geen tijd meer om door te drukken.
    Na de thee kwam Marken gelukkig weer wat meer voor de goal van Zuidvogels. Mede ook door de rugwind. Via René Commandeur kwam Marken in de openingsfase twee keer gevaarlijk voor de goal. Maar aan de andere kant bleef het oppassen, want Zuidvogels had een stuk minder last van de tegenwind dan Marken voor de rust. Met nog een minuut of twintig op de klok werd de ingevallen Kevin Giele in de zestien gevloerd en wees de prima leidende scheidsrechter Van den Helder naar de stip. Spits Michel Lion bleef rustig en schoot onhoudbaar de 1-2 op het bord. In het laatste kwartier bracht trainer Loots nog twee verse krachten in het veld waaronder Michael Gommers die in het begin van de competitie zwaar geblesseerd is geraakt. De gastheren deden inmiddels een stapje extra en de druk op de Marken goal werd bijna te groot. Dankzij onder andere prima keeperswerk van Mike Oudshoorn bleef het 1-2. Misschien hadden ze wel recht op een strafschop, maar die kunnen we wegstrepen op die andere die Marken ook niet kreeg. Al met al een heerlijke overwinning. En zeker toen we via Twitter zagen dat Barneveld in extremis van Valleivogels won. Met nog drie wedstrijden te gaan is het gat met een directe degradatie plaats nu vijf punten. Maar zij hebben nog maar twee wedstrijden. Zaterdag halen we thuis in tegen Roda '46 waar tegen we nog iets goed te maken hebben...
    Opstelling De Zuidvogels: Pascal Doest, Tim Horsmeier, Danny Scholte, Sebastian Meek, Ricardo Tat, Roy van Dijk (74. Jermaine Fitz James), Umit Dinc (78. Rutger van de Pol), Eric de Jongh, Donovan Weide, Yannick Schaap en Boyd de Graaf
    Opstelling SV Marken: Mike Oudshoorn, Patrick Onsia (79. Robin Kaars), Patrick Leeflang, Roy Springer, René Commandeur, Ramon Visser, Michel Lion (85. Michael Gommers), Muus Visser, Dominic Zeeman, Arno Boes, Michiel Appel (57. Kevin Giele)
    Scheidsrechter: B.B. (Bart) van den Helder (Ter Aar)