• Remise in de regen

Ondanks een punt is Marken er niet veel mee opgeschoten. De concurenten hebben op Valleivogels na allemaal punten gepakt. Volgende week opnieuw een kans: CSW uit.
    Na een indrukwekkende minuut stilte voor de twee plotseling overleden leden Ted van de Mheen en Huib van Dijk van Eemdijk begon de wedstrijd voortvarend voor Marken in de druilerige regen. Want na een prima aanval scoorde Kevin Giele op aangeven van Muus Visser eindelijk weer eens. Helaas stond het vijf minuten later na toch wel matig verdedigen al weer gelijk via Daniël de Haan. In het volgende half uur kregen zowel Eemdijk als Marken nog een aardige mogelijkheid om op voorsprong te komen. Maar we gingen met 1-1 opdrogen en opwarmen.
    Na de thee een leuk schouwspel voor het publiek waar beide teams voor de winst gingen. Een schot van Patrick Leeflang werd van de lijn gekopt terwijl aan de andere kant Mike Oudshoorn tot het uiterste moest gaan om zijn goal schoon te houden. Het voetbal daar in tegen was niet van hoog niveau. Maar als je naar de ranglijst kijkt mag je dat uiteraard ook niet verwachten. En na een aantal weken van ontkennen moeten we nu toch echt in gaan zien dat we niet voor niks op deze positie staan. Het doel is nog steeds om tiende of hoger te eindigen, maar het zal al een flinke klus worden om uit de directe gevarenzone te blijven. En om daar uit te raken zal er toch echt van een concurrent gewonnen moeten worden. En dat werd er zaterdag weer niet, want het bleef 1-1. Volgende week, als er tenminste gespeeld kan worden op het gras in Wilnis, gaan we op bezoek bij CSW dat het aanmerkelijk beter doet dan ons. Dit kalender jaar hebben ze al tien punten gepakt, waarvan drie tegen SDVB en een punt van Breukelen. De laatste twee wedstrijden hebben ze gewonnen en staan daarmee op een veilige negende plek waar wij graag willen staan. Om het gat overbrugbaar te maken is er maar één optie: WINNEN en niets minder. Maar we zullen het zien. Er zijn nog negen wedstrijden te spelen, maar de klok lijkt steeds sneller te tikken...
    Opstelling SV Marken: Mike Oudshoorn, Erik Teerhuis, Patrick Leeflang, Roy Springer, René Commandeur (79. Kay van Rheenen), Ramon Visser, Kevin Giele, Muus Visser, Robin Kaars (64. Patrick Onsia), Dominic Zeeman en Arno Boes (86. Ricardo Zeeman)
    Opstelling Eemdijk: Jeroen de Feijter, Zeger Beukers, Jan Pieter Hartog, Wouter Bout, Hendericus de Graaf, Thim de Graaf, Jan van Diermen, Daniel de Haan, Jan van Twillert (Frederik Korlaar), Mitchell van Friderici en Mark Koelewijn (86. Kevin Ojers)
    Scheidsrechter: W. (Wesley) O' Niel (Zeewolde)