• Opnieuw niets voor teleurstellend Marken

"Het lek is nog niet boven!" Na de nederlagen tegen Zandvoort en HBOK heeft Marken zich niet kunnen herstellen tegen DVVA. Met een terechte 1-0 nederlaag vertrokken de withemden naar huis.
    In vergelijking met vorige week had hoofdtrainer Martin Boes de beschikking over één extra speler: Aramez Poepon. De rest was nog geblesseerd, geschorst of op vakantie. Toch leek het er allemaal een stuk beter uit te zien dan een week eerder bij HBOK. De eerste tien-vijftien minuten was Marken de bovenliggende partij. Via Peter Bakker (redding doelman Waleson) en Melvin de Groot (gesmoord schot) kwamen we dichtbij. Maar rond de 15e minuut hadden we geluk dat DVVA de wedstrijd niet op slot gooide. Binnen een tijdsbestek van een minuut of drie kregen de gastheren toch een paar enorme kansen om tot score te komen. Maar dankzij doelman Schouten en een aantal verdedigers op de doellijn bleef het 0-0. Voor de toeschouwers was het vervolgens weer eens niet echt genieten geblazen. Beide teams lieten niet echt sprankelend voetbal zien. Wel kregen beiden nog een kans op de openingstreffer, maar de brilstand bleef tot de thee staan.
    In het tweede bedrijf viel al snel de 1-0. Marker Muus Visser, in dienst van DVVA, zette de bal voor. Maar tot zijn verbazing zag hij de bal over doelman Schouten bij de tweede paal in het net vliegen. Schitterende goal, al was deze niet bewust. Over het vervolg heb ik niet al te veel te melden. De wedstrijd van het 13e tegen Swift 13 was overigens wel aantrekkelijk. Hilarische momenten voor de goals en een schitterende goal! Het werd 1-1 maar dat had zomaar ook andersom kunnen zijn! Toch kwam op het hoofdveld Tijs Klaver nog dichtbij de gelijkmaker. Zijn zwager, Muus Visser, gaf hem net te veel ruimte zodat hij uit een vrijetrap van Poepon kon koppen. Maar helaas kon Klaver de bal net niet voldoende kracht en richting geven zodat de doelman kon redden. Aan de andere kant zorgden de hard werkenden Dominic Zeeman, Erik Teerhuis en Patrick Leeflang er voor dat DVVA niet meer tot scoren kwam. Tot en met de 8e minuut van de blessuretijd hielden we dus een beetje hoop, maar eigenlijk zat het er geen moment in. En zo verliezen we voor de derde week op rij. De noodklok luidt nog niet, want het gat is negen punten met de gevarenzone, maar de koplopers beginnen wel uit zicht te raken.
    Dinsdag speelt Marken een ontzettend belangrijke bekerwedstrijd tegen Spirit '30. De winnaar heeft een best grote kans om volgend seizoen te worden toegevoegd aan de eerste ronde van de "grote mannen" KNVB beker. Dus kom het team steunen: aanvang 20.00 uur!
    Opstelling DVVA: Daan Waleson, Rob Dekker, Stefan Baars, Job Verhoeve, Vincent Dekker, Tobie Leeden (68. Christiaan Brommersma), Muus Visser, Floris van der Geest (87. Sebastiaan Brommersma), Sjoerd Geers, Bram Borst (64. Arian van Diermen) en Ruud Kootte
    Opstelling SV Marken: Robert Schouten, Erik Teerhuis, Dominic Zeeman, Patrick Leeflang, Sebastiaan Peereboom, Tijs Klaver, René Commandeur, Melvin de Groot, Peter Bakker, Aramez Poepon en Arno Boes
    Scheidsrechter: S.J. (Simon) Schram (Heerhugowaard)
    47. Muus Visser 1-0