• Opnieuw gaat het mis in slotfase

Opnieuw heeft Marken geen overwinning kunnen boeken in 2015. Ondanks een 3-1 voorsprong ging Amstelveen met een punt naar huis, 3-3.
    Net als een week eerder tegen Beursbengels kwam Marken goed uit de startblokken. Michiel Appel, terug van een schorsing, bracht spits Peter Bakker in stelling. Helaas was zijn inzet te slap. Aan de andere kant moest doelman Robert Schouten alle zeilen bijzetten om te voorkomen dat een te korte terugspeelbal van Stephan Plat door een aanvaller tot doelpunt werd opgewaardeerd. Vervolgens weer een aantal aardige mogelijkheden voor de thuisploeg. Maar Melvin de Groot gleed weg op het moment dat hij wilde uithalen en René Commandeur zag in een riante positie ineens een verdedigend been voor de bal komen. Als je dit zo leest zou je denken dat Marken "heer en meester" was. Dat was echter niet zo. Het was dan wel Marken dat de beste en meeste mogelijkheden kreeg, maar Amstelveen was voetballend toch wel beter. Maar dat dit niet altijd telt bewees Arno Boes na bijna 18 minuten spelen. Peter Bakker kreeg de bal net buiten de zestien aangespeeld en besloot deze blind door te tikken naar Boes. Deze stond ineens oog in oog met de Duitse doelman van Amstelveen: 1-0. Niet veel later was de aangever van de 1-0 bijna zelf doeltreffend. Op aangeven van René Commandeur leek hij de bal in het doel te schuiven. Hij vond echter precies het been van een verdediger die op de lijn stond. Ook Ramon Visser was uit het niets bijna doeltreffend. Door de wind liet doelman Arne Zitzke zich bijna verrassen bij een corner van Visser. Met de nodige moeite hiel hij de bal net voor de lijn. Aan de andere kant schoot Amstelveen van dichtbij een bal over. Misschien wel de beste kans voor de gasten in de eerste helft. Voor de rust viel er toch nog een goal. Uit een vrijetrap van Ramon Visser kopte Arno Boes zijn tweede van de middag zeer fraai binnen. Met deze 2-0 stand zouden beide teams ook aan de thee gaan.
    Direct vanaf de aftrap kreeg je langs de lijn al het gevoel dat de 2-1 er aan zat te komen. Marken liet zich terugdrukken en kwam amper nog op de helft van de tegenstander. Na ongeveer een minuut of tien voorkwam doelman Schouten de aansluitingstreffer, maar dat bleek uitstel van executie. Te makkelijk werd de Marken verdediging uitgespeeld en zo kon Jacco Tolman van dichtbij de 2-1 binnen schieten. Maar Marken leek wakker geschud door dit moment. Via Arno Boes was de thuisploeg namelijk niet veel later dichtbij de derde goal. Boes was niet zelfzuchtig en legde de bal terug op de inlopende spits Bakker. Deze miste echter de bal maar gaf zodoende de opgekomen Ramon Visser de ruimte om uit te halen. Helaas ging zijn schot net naast. Nadat Jacco Tolman aan de andere kant ook net naast had geschoten bracht Marken de marge terug tot twee. Peter Bakker verlengde met zijn grote teen de bal en gaf Boes een niet te missen kans. Met zijn derde van de middag leek hij dan ook de matchwinnaar te worden. But it ain't over till the fat lady sings.... Boes miste kort na zijn derde de kans op een beslissende 4-1. Hij schoot op de knie van de doelman. De klok begon langzaam maar zeker wel richting einde te tikken. Amstelveen ging alles op alles spelen voor een resultaat. Nadat eerst Erik Teerhuis assistentie moest verlenen op de lijn was het even later alsnog 3-2. Opnieuw Tolman de doelpuntenmaker voor de gasten. Met de heenwedstrijd nog in gedachten, van 1-2 naar 3-2 in de extra tijd leek er een angstdeken over het veld te vallen. Nog geen minuut later ging het hopeloos mis. Een aanvaller van Amstelveen had de vrije doortocht maar leek zich zelf aan de rand van de zestien stuk te lopen. Echter een overtreding van doelman Schouten betekende dat de bal net als een week eerder weer op de stip ging. Aanvoerder Maarten Zwaan faalde niet: 3-3. En zo ging het toch weer mis tegen een laagvlieger. Gelukkig viel de 3-4 niet, maar aan de andere kant had de 4-3 wel moeten vallen. Want in de 87e minuut kreeg René Commandeur op aangeven van Michiel Appel een "op papier" niet te missen kans. Dus handen alvast in de lucht en juichen maar, helaas.... De bal ging voorlangs. Bij de spelers vierden de frustraties inmiddels hoogtij. Dit leverde nog ene rode kaart op voor Ramon Visser nadat het laatste fluitsignaal al had geklonken. En zo blijven we nog steeds niet vrij van zorgen. Want naast dat we dus volgende week niet over de volledige selectie kunnen beschikken staan de teams in de gevarenzone nog steeds veel te dichtbij. Volgende week gaan we op bezoek bij AFC dat vandaag met 8-1 naar huis werd gestuurd door BOL. We hoeven ons niet blind te staren op deze uitslag, want als we even terug denken dan weten we dat op Marken AFC ons compleet voetballes gaf: 0-3. Maar goed we beginnen opnieuw bij 0-0. Nieuwe ronde, nieuwe kansen!

Opstelling SV Marken: Robert Schouten, Erik Teerhuis, Stephan Plat, Ramon Visser, Roy Springer, Tijs Klaver, René Commandeur, Melvin de Groot, Peter Bakker (76. Sebastiaan Peereboom), Arno Boes en Michiel Appel
    Opstelling Amstelveen: Arne Zitzke, Sebastiaan Netjes, Yves Rellum, Jael Vreugd (71. Kevin Lesmeister), Dennis Spitteler, Robin Telkamp (75. Mike van den Steenhoven), Michael Koster, Levy Piqué (60. Michael Lippens), Maarten Zwaan, Dirk Franken en Jacco Tolman
    Scheidsrechter: H.J. (Henk-Jan) Westland (Leusden)
    18. Arno Boes 1-0