• Opnieuw domper voor Marken

Na het verspelen van de eerste periode van een week geleden heeft SV Marken zich niet kunnen herstellen. In eigen huis werd met 1-2 verloren van FC Castricum.
    Marken staat in eigen huis niet bekend de goede eerste helften. En zo ook zaterdag niet. Het eerste half uur speelde de thuisploeg beneden het noodzakelijke niveau om een woordje mee te spreken in deze 2e klasse A. Nadat Castricum al drie kansen niet benut had was het halverwege de eerste helft wel raak. Justo van de Werf zette de gasten op een verdiende 0-1 voorsprong. Pas vijf minuten na deze goal kwam Marken voor het eerst echt gevaarlijk dichtbij een doelpunt. Een schot van Aramez Poepon werd onderweg aangeraakt en kon maar net door doelman Marius Jansen over de lat getikt worden. Een moment om de wedstrijd te kantelen? Helaas... Want kort daarna verdubbelde Daan Hamaker de score: 0-2. In het resterende kwartier had Marken wel recht op een goal. Op een schot van Erik Teerhuis kon doelman Jansen maar net redding brengen. Guido Boes was net te laat voor de rebound. In de extra tijd werd een zuivere goal van René Commandeur afgekeurd. Guido Boes zou ene overtreding hebben gemaakt. Maar dat was meer een ongelukkige botsing. Misschien dat het te vaak duidelijk maken het niet met zijn beslissingen eens te zijn hierin stiekem een rol speelde...
    Net als een week eerder bij NFC kwam Marken gemotiveerd uit de kleedkamer. Direct werd de goal van de tegenstander opgezocht. Dat het af en toe te fel ging bleek wel aan de twee gele kaarten binnen een minuut voor Guido Boes en Aramez Poepon. Beide kaarten waren terecht en mocht Boes misschien wel blij zijn met geel. Een ongelukkige handsbal bracht Marken een strafschop. Uiteraard was er na afloop ook weer discussie over deze beslissing van de scheidsrechter. Maar hier kunnen we heel duidelijk in zijn. Het is totaal niet belangrijk of iemand opzettelijk hands maakt om de bal op de stip te leggen. Het gaat er om of de verdediger voordeel heeft van deze handsbal. En dat was in dit geval zo, dus terechte strafschop. De stalorders bleken anders dan een week eerder want Poepon pakte de bal op. Na een uur spelen joeg hij de bal in de kruising. Via de ingevallen Peter Bakker, René Commandeur en opnieuw Poepon kwam Marken nog dichtbij de 2-2. Maar een foutje van Tijs Klaver zorgde ook bijna er voor dat Maarten van Duyvenvoorde de wedstrijd kon beslissen. In de laatste seconde pakte Marken nog bijna een verdiend punt. Uit een vrijetrap van Ramon Visser kopte Roy Springer centimeters naast... En zo was de eerste thuis nederlaag ook een feit. En dat het hard kan gaan in deze klasse blijkt nu wel als je een blik op de stand werpt. Vorige week waren we een strafschop verwijderd van de 1e periodetitel en nu staan we zevende. Voormalig koploper HBOK staat na vier nederlagen nu zelfs negende! Volgende week weer een derby. Marken gaat op bezoek bij ZOB. Tijd voor een mooie overwinning zou ik zo zeggen!
    Opstelling SV Marken: Robert Schouten, Erik Teerhuis (46. Arno Boes), Sebastiaan Peereboom, Patrick Leeflang, Roy Springer, Tijs Klaver, René Commandeur, Ramon Visser, Guido Boes (66. Peter Bakker), Aramez Poepon en Michiel Appel
    Opstelling FC Castricum: Marius Jansen, Bart Vrijburg, Daan Hamaker, Kaspar Melis, Joris Schekkerman, Thierry Weber, Sebastiaan Weber (92. Mendel Aldershof), Justo van de Werf (78. Rick Settels), Remko Hoek, Duco de Koning en Maarten van Duivenvoorde
    Scheidsrechter: L.F. (Laurence) van Rijn (Utrecht)
    22. Justo van de Werf 0-1