• Opgelucht na overwinning

Na zes wedstrijden geen overwinning heeft het eerste elftal eindelijk weer een overwinning geboekt. In een doelpuntrijke wedstrijd zette Marken concurrent Hellas Sport met 5-3 opzij.
    Het was vandaag er op of er onder! Om half vijf zou duidelijk worden in welke richting we de komende weken moeten gaan kijken.
    Het begin van Marken was gelukkig dan ook veel belovend. Binnen een kwartier had Marken dan ook al drie mogelijkheden om de score te openen. Dat waren er al drie meer dan een week eerder! Stand-in aanvaller Dominic Zeeman zag echter eerst zijn inzet van de lijn gehaald en kopte even later niet vol zodat de bal voorlangs ging. Tussendoor was het Sebastiaan Peereboom die uit het niets de bal in zijn voeten kreeg, maar daar helaas niet op rekende. Aan de andere kant moest doelman Schouten eenmaal handelend optreden. Maar oog in oog met de plots voor hem opdoemende Cedric Bergen bracht hij redding. Halverwege het eerste bedrijf ging de wedstrijd echt "los". Binnen twee minuten bracht Marken via Peter Bakker en René Commandeur de score op 2-0. Gezien het spelbeeld terecht en iedereen dacht vervolgens aan een makkelijke middag. Maar we kwamen nog bijna bedrogen uit... Een onhandige terugspeelbal bracht doelman Schouten in een precaire situatie. Voor de derde maal in de laatste vier wedstrijden kostte hem dat geel en een strafschop tegen. Op de inzet van Iwan Axwijk was hij kansloos: 2-1. Maar Marken richtte zich snel op en ging op zoek naar een grotere marge. Melvin de Groot en Peter Bakker lukte het niet, maar Sebastiaan Peereboom slaagde er zo'n minuut of vijf voor de rust alsnog in. En toen ging het helemaal mis! In de laatste drie minuten voor de rust gaven we het helemaal weg. Voetbal je een hele aardige eerste helft sta je met de thee gewoon weer met beide benen op de grond: 3-3.
    In het tweede bedrijf leek Hellas Sport meer in zij kansen te geloven dan Marken. Er volgenden aardig wat mogelijkheden. Maar goed als ze zo goed waren hadden ze niet zo laag gestaan, dus die gingen allemaal mis. Zo rond het uur stal Marker Sebastiaan Peereboom de show. Met een schitterend afstandsschot uit een afgeslagen corner en een volley van net buiten de zestien tilde hij de score naar 5-3. Toch bleef het billen knijpen, want Hellas Sport bleef maar dreigend. De gasten waren dan ook beter in deel twee van deze wedstrijd. Maar zo zie je maar dat dit geen garantie is voor succes, want Marken sleepte de 5-3 over de streep. Na afloop werd de al vrolijke gezichten nog vrolijker toen de overige uitslagen bekend werden. Er is nu een serieus gat van zeven punten met de plekken waar we niet thuis horen. Dat lijkt voldoende lucht met nog zes wedstrijden te spelen voor die teams. Wij mogen overigens in ieder geval nog zeven keer de (kunst) weide in. Alles is weer mogelijk, maar we bekijken het per wedstrijd. Volgende week DVVA. Thuis was "een makkie", maar die term blijkt in de 2e klasse A zo iets als vloeken in de kerk...
    Opstelling SV Marken: Robert Schouten, Erik Teerhuis (89. Steffen Visser), Stephan Plat, Ramon Visser, Robin Kaars, Tijs Klaver, René Commandeur, Melvin de Groot, Peter Bakker, Sebastiaan Peereboom en Dominic Zeeman (46. Michiel Appel)
    Opstelling Hellas Sport: Lesley Dissel, Iwan Axwijk, Krijn Olshoorn, Francis Asare (85. Rocky Korssen), Mounir Raji, Merk van Veen, Bastiaan Penning, Dilshan Fong Tin Joen, Cedric Bergen, Nils Berger en Ralf Lamme
    Scheidsrechter: L.O. (Leo) van Dokkum (Castricum)
    24. Peter Bakker 1-0
    26. René Commandeur 2-0
    30. Iwan Axwijk 2-1 (strafschop)
    39. Sebastiaan Peereboom 3-1
    42. Merk van Veen 3-2
    45. Cedric Bergen 3-3
    58. Sebastiaan Peereboom 4-3
    66. Sebastiaan Peereboom 5-3
    Gele kaart: Robert Schouten (SV Marken)

Bijzonderheden: Erik Teerhuis werd voor de wedstrijd gehuldigd aangezien hij eerder dit seizoen zijn 250e officiële wedstrijd (competitie + beker) in het eerste van SV Marken heeft gespeeld.

De minuut:
    24. Ian Peereboom + Carla Schipper