• Onnodige nederlaag, met gevolgen?

Een uitstekende eerste vijtien minuten heeft niet gebracht wat iedereen op dat moment hoopte. Bij vlagen werd Swift weggespeeld maar Marken vergat op 2-3 of 0-3 te komen. Aan het eind van de middag kregen we de rekening gepresenteerd...
    Na het uitstekende Paasweekend keek iedereen met best wat vertrouwen uit naar de confrontatie met het altijd lastige Swift. Niets werd aan het toeval overgelaten en met de bus werd de "reis" naar het Olympiaplein gemaakt.
    Marken begon overweldigend aan de wedstrijd. Al in de tweede minuut kreeg Kevin Giele een niet te missen kans nadat Michiel Appel op de doelman was gestuit. De inzet ging naast de goal. Maar via Giele en Appel kregen we in de volgende tien minuten opnieuw twee opgelegde kansen. Maar je raadt het al, niet raak... Na ongeveer een kwartier kantelde de wedstrijd richting Swift. Marken had het moeilijk, maar hield stand. Swift kreeg twee aardige kansen, maar deze verdwenen niet in de goal. Bij Marken viel aanvaller Giele met een enkelblessure uit voor de rust.
    Na de thee ging het snel mis en Swift leek daarna door te drukken. Maar de schade bleef beperkt tot 1-0. Dankzij een frommelgoal van Robin Kaars kwam Marken volledig terug in de wedstrijd. En toen was het Marken dat aan de winst begon te ruiken. Maar een fout in de verdeiging zorgde voor 2-1 aan de andere kant. Marken probeerde het nog wel, maar zonder succes. En zo kreeg Marken misschien toch wel iets te weinig, zeker gezien de kansen voor de rust.
    Opstelling Swift: Bogdan Constantin, Jobjan Blonk, Olaf Terhaar Sive Droste, Sana Cissé, Robert Molenaar, Hasse Bosboom, Mohammed Benlahcen Bouabgha, Sil Zijlstra (64. Floris Reurts), Tim Steij (89. Thomas Goebel), Tobias Kuijvenhoven en Tijs Boeting (84. Frank van Aartrijk)
    Opstelling SV Marken: Mike Oudshoorn, Patrick Onsia, Patrick Leeflang, René Commandeur (82. Ricardo Zeeman), Ramon Visser (74. Erik Teerhuis), Kevin Giele (27. Michel Lion), Muus Visser, Robin Kaars, Dominic Zeeman, Arno Boes en Michiel Appel
    Scheidsrechter: K.G. (Koos) Burema (Utrecht)
    47. Tijs Boeting 1-1