• Ongenadig pak slaag

De jubelstemming van een week geleden is na de 1-4 nederlaag tegen Argon weer even verstomd. Vorige week zetten we een reuze stap richting de nacompetitie voor een plek in de eerste klasse, maar zaterdag lieten we tegen Argon zien dat we dan wel beter moeten gaan spelen.
    De wedstrijd tegen Argon was amper begonnen of de stand was al 0-1 voor de ploeg uit Mijdrecht. Een fout in de verdediging van Marken werd genadeloos afgestraft door topschutter Patrick Berkelaar. Hierna volgden nog vele foutjes aan Marken zijde. Na ruim een kwartier spelen kwam Argon bijna op 0-2, maar gelukkig bracht Roy Springer redding op de doellijn. Amper een minuut later viel de goal echter alsnog. Een hard schot van Berkelaar kreeg doelman Ron Smit niet goed onder controle en verdween zo in de goal. En een minuut later ging de wedstrijd op slot nadat Ruben Kraan de 0-3 in de korte hoek binnen schoot. Dit was wel het moment dat SV Marken wakker schudde. Ineens gingen de spelers zich beseffen dat ze zich wel erg makkelijk naar de slachtbank lieten lijden. Michael Gommers, Michael Janssen en Guido Boes zagen hun inzetten de doellijn niet passeren, maar even later viel de verdiende goal alsnog. Gommers haalde snoeihard uit en zag de bal bij de tweede paal buiten bereik van doelman Niels Verhaar de goal in gaan. En na deze opsteker ging Marken door. Alleen ontbeerde het de ploeg van scheidend coach Schipper aan geluk. Matthijs Kaars zag zijn inzet voorlangs gaan en Gommers mikte net iets te hoog. Net op het moment dat iedereen dacht met 1-3 aan de thee te gaan verslikte Erik Teerhuis zich in Berkelaar die vervolgens de genadestoot uitdeelde: 1-4.
    Met een schier onmogelijke opdracht begon Marken aan de tweede helft. Gelukkig waren de tussenstanden bij de concurrentie dusdanig dat er nog weinig schade, naast deze 1-4 dan, was opgelopen. De tweede helft was lang niet zo aantrekkelijk als het eerste bedrijf. Marken kon niet laten zien waar het publiek op hoopte en Argon vond het allemaal wel prima. En zo bleef een monsterscore achterwege. Met de zelfde stand als halverwege liepen beide teams na het laatste fluitsignaal van arbiter Westland richting kleedkamer. Marken kan nu even de wonden likken, want pas over twee weken komen ze weer in actie. Het team van Tijs Schipper neemt het dan in Heerhugowaard op tegen Reiger Boys en een week later staat de 'kraker' tegen EDO op het programma.
    Opstelling SV Marken: Ron Smit, Erik Teerhuis, Steffen Visser, Peter Willing (70. Ruben Zwiers), Roy Springer, Christiaan Brommersma, Michael Lautenbach, Michael Gommers (77. Eric Stoker), Michael Janssen, Matthijs Kaars en Guido Boes (65. Michiel Appel)
    Opstelling Argon: Niels Verhaar, Tony van Reijn, Pim van der Maarel, Alexander Bos, Lars Sloothaak (86. Alan Doorson), Albert Mens (81. Tobias Verburg), Youri van Adrichem, Mark Flapper, Ruben Kraan (60. Jimmy van Veen), Leroy Leijgraaff en Patrick Berkelaar
    Scheidsrechter: H.J. Westland (Leusden)
    Scoreverloop:
    05. Patrick Berkelaar 0-1
    19. Patrick Berkelaar 0-2
    20. Ruben Kraan 0-3
    33. Michael Gommers 1-3
    45. (+4) Patrick Berkelaar 1-4
    Gele kaarten: Erik Teerhuis, Christiaan Brommersma (beiden SV Marken) en Albert Mens