• Ondanks man minder nog koploper

Marken heeft zich in de topper tegen Swift kranig verweerd. Ondanks dat de gehele tweede helft met een man minder aangetreden moest worden sleepte Marken er een dik verdiend punt uit. En met een beetje meer scherpte hadden we gewoon met 12 uit 4 aan kop kunnen staan!
    Het duurde even op het knusse sportpark van Swift voordat er wat voor de doelen gebeurde. Beide teams waren vooral elkaar aan het aftasten wat voor de toeschouwers, zeker die met een jet-lag, niet echt een kijkspectakel opleverde. De prima spelende Michiel Appel bracht daar echter verandering in. Met een mooie lob verschalkte hij bijna de doelman van Swift. Met een ultieme uitstrekking werkte hij echter de bal net uit het doel. Vijf minuten later waren de gastheren dichtbij de openingstreffer. Gelukkig voor Marken lag de lat geen vijf centimeter hoger, dus spatte de bal via de lat weer het veld in. Vervolgens was het weer Marken dat 'aan slag was'. Tot tweemaal toe loste Matthijs Kaars gevaarlijke schoten op doel af, maar beide keren stond de perfecte keepende doelman van Swift in de weg. In de slotfase ging het bijna mis met Marken. Nadat eerst Astrando Noten aan de noodrem moest trekken omdat voorin de bal knullig was verspeeld, werd vervolgens de bal van de lijn gehaald na de vrijetrap die hier op volgde. In de slotseconde ging Noten stom door op de keeper. Langs het veld was niet iedereen er van overtuigd dat de keeper de bal vast had, maar met die verse gele kaart in je achterhoofd was di geen slimme actie. Met zijn tweede gele kaart, dus rood, kon hij even eerder dan zijn ploeggenoten naar de kleedkamer.
    En als je dan denkt dat Marken er in de tweede helft niet meer aan te pas zou komen tegen Swift dan kom je bedrogen uit. Want het team van Tijs Schipper hield uitstekend stand met onder andere een uitstekende redding van Ron Smit. Aan de andere kant had Matthijs Kaars de wedstrijd in het voordeel van Marken kunnen en moeten beslissen. Oog in oog met de doelman mikte hij naast het doel. Ook Michiel Appel kwam nog dichtbij, maar wie anders dan de uitstekende doelman van Swift stond in de weg.
    En zo eindigde deze topper in een 0-0 gelijkspel, maar was dus absoluut niet bloedeloos! Omdat DVVA met 1-5 won staan Marken en DVVA nu exact op gelijke hoogte. Ook staan Kennemerland en Swift op 10 punten, dus volgende week speelt de top 4 weer tegen elkaar. Over een week brandt de strijd om de 1e periode weer los. Met nog vier wedstrijden te spelen kan het echt nog alle kanten op, al lijkt het wel tussen deze vier te gaan.
    Opstelling SV Marken: Ron Smit, Erik Teerhuis, Astrando Noten, Marco van Galen, Bart Honingh, Tijs Klaver, Matthijs Kaars, Steffen Visser, Michiel Appel (82. Christiaan Brommersma), Johan Wortel (66. Roy Springer) en Michael Janssen (75. René Commandeur)
    Scheidsrechter: A. Legemaat (Maarn)
    Gele kaart: R. Kanbier (Swift)
    Rode kaart: 45. Astrando Noten (2x geel, SV Marken)