• OFC te sterk voor SV Marken

Jong SV Marken heeft gisteravond een nederlaag geleden tegen de leeftijdsgenoten van OFC. Na een 1-0 ruststand, werd het uiteindelijk 3-0 voor de ploeg uit Oostzaan.
    Marken begon slap aan de wedstrijd. Passes kwamen niet aan en persoonlijke duels gingen verloren. Het was daarom ook OFC dat na twaalf minuten op voorsprong kwam.
    Na slecht verdedigen in de defensie van Marken mocht de linksbuiten van OFC tot twee keer toe Robert Schouten op de proef stellen. Het eerste schot werd nog gepareerd door de goalie van Marken, maar bij de tweede inzet was het toch raak. Niet veel later was het bijna 2-0, maar de spits van OFC, die een uitstekende indruk maakte, had zijn vizier niet op scherp staan. Het eerste wapenfeit van Marken viel na een half uur te noteren. Een schot van Arno Boes werd tot corner verwerkt, waarna Brian Smit de toegekende corner rakelings naast het doel kopte. Vlak voor rust wederom een goede mogelijkheid voor Marken, maar het vlammende schot van Jan E. Commandeur belande in het zijnet.

Na de pauze een veel agressiever Marken. Het lichte veldoverwicht resulteerde in afstandsschoten van Danny Boes, die helaas geen doel troffen. Hierna golfde het spel over en weer, waarbij beide teams goede kansen kregen. Op het punt dat de gelijkmaker voor Marken in de lucht hing was het toch OFC dat weer scoorde. Een lange pass van achteruit werd door de behendige spits van OFC prima op de borst gecontroleerd, waarna hij Robert Schouten met een droge knal in de benedenhoek kansloos liet. Hierna bloede de wedstrijd min of meer dood. Dat OFC in de laatste minuut er nog 3-0 van maakte was allen voor de statistieken van belang.

Opstelling Jong SV Marken: Robert Schouten, Steffen Visser (46. Ruben Zwiers), Danny Boes, Dominic Zeeman, Vincent Moenis, Arno Boes, Jan E. Commandeur, Eric Stoker, Muus Visser, Kay van Rheenen (46. Mitchell Springer), Brian Smit (70. Kay van Rheenen)

Scoreverloop:
    12. OFC 1-0
    70. OFC 2-0
    89. OFC 3-0

Saillant detail deze avond:
    Op het veld schuin achter ons speelde Monnickendam een wedstrijd. Dat onze “grote vrienden” de laatste tijd aardig de kluts kwijt zijn, bleek wel uit het feit dat ze zowel TOB als SDOB uitgenodigd hadden om tegen te oefenen. Laatstgenoemde ging daarom maar trainen omdat Monnickendam liever als schietschijf van TOB wilde fungeren. Uitslag 6-3 voor TOB.