• Nu zelf een zevenklapper!

Je zou het niet voor mogelijk houden na een half uur spelen, maar Marken heeft nummer laatst Castricum ondanks een 0-1 achterstand alle hoeken van het veld laten zien: 7-1.
    De wedstrijd begon alles behalve hoopgevend voor de toeschouwers op ons zonnige sportcomplex. In plaats van de zwakste broeder uit de 1e klasse A direct onder druk te zetten ging Marken achteruit leunen en liet zo Castricum het spel maken. Niet dat dit zo gevaarlijk was, want ze staan natuurlijk niet zomaar ook nog onder ons. En zo was het na ongeveer een half uur spelen niet eens onverdiend dat de 0-1 op het scorebord kwam. Een schot van Sebastiaan Weber werd door Patrick Leeflang dusdanig van richting veranderd dat deze achter Mike Oudshoorn in de goal verdween. Het was net alsof de spelers toen beseften wat er op het spel stond. En zo was het nog geen twee minuten later al weer gelijk. Kevin Giele zette de bal voor vanaf links op René Commandeur. In eerste instantie kwam de bal op de paal, maar de rebound was wel raak. In de slotfase trof Commandeur, ditmaal op aangeven van Roy Springer weer doel. Maar de assistent scheidsrechter van FC Castricum, die door zijn vele vlaggen zelfs een vlaggetje kapot maakte, vlagde voor buitenspel. Moet ik nog zeggen dat dit het niet was? Nou vooruit, het was geen buitenspel. Maar een minuut later nam Marken sportief revanche. Een prima aanval van Marken kwam via Commandeur voor de voeten van Robin Kaars. Die faalde oog in oog met de doelman niet. En zo ging Marken na een "Haags-kwartiertje" toch met een voorsprong aan de thee.
    In de kleedkamer is blijkbaar nog even uitgelegd hoe Castricum bespeeld moest worden, want na de rust stond er een herboren Marken op het veld. Direct werd Castricum onder druk gezet en je zag ze wankelen. Met een fantastische goal van Kevin Giele zette hij Marken op 3-1. Hij schoot de bal vanaf een meter of 40 over de doelman. Nog even was er aan de andere kant een stuiptrekking van de bijna degradant, maar Mike Oudshoorn deed waarvoor hij in de goal staat. In het laatste kwart van de wedstrijd gooide Castricum de figuurlijke handdoek. Na lang stand te hebben gehouden ging het ineens heel snel. De ene na de andere mooie goal verdween achter doelman Franz Groen. Kevin "Lobje" Giele zette hem twee maal voor schut en René Commandeur en Michiel Appel maakten de zevenklapper compleet. Zo gaat Marken met een goed gevoel naar de wedstrijd van maandag als we op bezoek gaan bij onze "angstgegner" De Merino's in Veenendaal.
    Opstelling SV Marken: Mike Oudshoorn, Patrick Onsia (73. Ricardo Zeeman), Patrick Leeflang, Roy Springer, René Commandeur, Ramon Visser, Michel Lion (63. Michiel Appel), Kevin Giele (90. Erik Teerhuis), Muus Visser, Robin Kaars en Dominic Zeeman
    Opstelling FC Castricum: Franz Groen, Atjeh Raghosing, Roy van Soest (35. Thierry Weber), Louis Jansen, Joris Schekkerman, Daan Hamaker, Sebastiaan Weber (72. Justo van de Werf), Roberto Molina Ortega (62. Niels Popping), Bart Settels, Duco de Koning en Maarten van Duivenvoorde
    Scheidsrechter: F.R. (Frank) de Winter (Bussum)
    30. Sebastiaan Weber 0-1