• Niet best, maar wel drie punten!

Marken heeft ook de derde thuiswedstrijd van 2011 gewonnen. Dankzij een prima goal van Jeffrey Veerman in de 86e minuut werd het 2-1 na een zeer matige wedstrijd.
    Op een ijskoud sportcomplex van SV Marken kwam SVL bijna op 0-1. De foute bal van René Commandeur werd echter niet afgestraft. Fabio Bovo schoot de bal uit een riante positie voorlangs. In de tegenaanval kwam Jeffrey Veerman dichtbij. Hij ging goed door en probeerde vanaf de achterlijn de doelman te verschalken. Doelman Geert-Willem Merkens redde echter goed. Ook een voorzet van Kevin Giele werd even later onschadelijk gemaakt. Halfweg de eerste helft kwam Marken na een prima aanval op voorsprong. Jeffrey Veerman ging diep en gaf de bal uitstekend aan René Commandeur die koel afrondde: 1-0. Kort voor rust had Marken op 2-0 kunnen komen. De inzet van Veerman was echter te slap en recht op de keeper. En zo gingen beide teams met een 1-0 stand aan de warme thee.
    Na rust rust lieten de spelers de toeschouwers letterlijk in de kou staan. Het spel was ver beneden het niveau van vorige week. En dat de gasten op 1-1 kwamen was dan ook niet echt een verrassing. Ali Alkan krijg een vrije doortocht en passeerde doelman Sombroek, 1-1. Vijf minuten later kreeg Marken toch nog de mogelijkheid om weer op voorsprong te komen. Na een vrijetrap van Veerman volgde een mooie aanval. Erik Teerhuis had echter te weinig kracht achter de bal, dus de doelman kon redding brengen. Hierna gebeurde er weinig meer voor de goal. Ramon Visser probeerde het nog direct uit een vrije trap, maar de inzet ging over. Terwijl iedereen zich al bij een 1-1 gelijkspel had neergelegd viel alsnog de winnende. Uitblinker Jeffrey Veerman speelde zich vrij en schoot schitterend binnen! Het was wat tegen de verhouding in, maar goed het gaat om de punten en niet om rechtvaardigheid. SVL zette nog alles op alles om niet met lege handen huiswaards te keren, maar na vijf minuten extra tijd floot de prima leidende scheidsrechter Kranendonk voor het einde. Dankzij deze overwinning staan we weer tweede, want Zuidvogels verloor van DOVO. Volgende week komt Merino's op bezoek waar we geen goeie ervaring mee hebben. Twee jaar op rij schakelden ze ons uit in de nacompetitie. Tijd voor revanche!
    Opstelling SV Marken: Patrick Sombroek, Erik Teerhuis, Stephan Plat, Jeroen Haarsma, Patrick Leeflang, René Commandeur, Ramon Visser (93. George Biswana), Serdal Suvakçi (80. Guido Boes), Mick van Moerkerk (90. Muus Visser), Jeffrey Veerman en Kevin Giele
    Opstelling SVL: Geert-Willem Merkens, Bram Peeters (88. Hugo Damen), Maurice Pot, Barry van Leeuwen, Bastin Hofman, Walter Cremers, Fabio Bovo (68. Wilco van Drie), Bobby van Leeuwen, Martijn Merkens, Ali Alkan en Willem Baay
    Scheidsrechter: L.J. (Leo) Kranendonk (Barendrecht)
    22. René Commandeur 1-0
    56. Ali Alkan 1-1
    86. Jeffrey Veerman 2-1
    Na afloop kreeg Jeffrey Veerman de waardebon van Café Restaurant de Visscher omdat hij tot "man of the match" werd gekozen.