• Net één te veel...

Het team van Tijs Schipper heeft donderdag eigenlijk met één goal meer verschil verloren dan 'goed' was. Door de 2-0 nederlaag in Veenendaal staat SV Marken voor de zelfde opgave als een jaar eerder.
    Marken begon 'gehandicapt' aan de wedstrijd. Tijs Klaver, Matthijs Kaars en Bart Honingh waren niet fit genoeg om in de basis te starten. Maar hun vervangers deden het prima.
    De eerste mogelijkheid was voor Merino's. Een schot van Matthijs Kortland verdween net over de goal. Even later, nog binnen de tien minuten, kwam Michiel Appel gevaarlijk door. Dat was met dank aan de verdediging die hun eigen doelman bijna in verlegenheid bracht. Appel zette de bal voor, maar er was niemand om de bal binnen te lopen. Na deze kans volgde een vrij lange periode zonder gevaar voor beide doelen, maar met bleef geen 0-0. Zo'n vijf minuten voor de rust viel uit het niets de 1-0. Laatste man Jeffrey Teschegget schoot uit de draai zomaar binnen. Marken had het slot akkoord, maar na een combinatie bij een corner belandde de inzet van Appel net over de lat op het dak van de goal.
    Na de rust een flitsende start van Marken. Appel zette uitstekend voor op Wortel, lijkt de muziekale fruitmand wel, maar laatst genoemde kopte naast de goal. Echt veel mogelijkheden kreeg Marken niet in het tweede bedrijf. De laatste was eigenlijk na ruim een uur spelen, toen Matthijs Kaars net binnen de lijnen was gekomen. Appel zijn inzet verdween helaas voorlangs de goal. Hierna was het snel over en uit, want met nog twintig minuten op de klok mocht Sebastiaan Brommersma inrukken na zijn tweede gele prent. De vrijetrap die hier op volgde knalde Erik Pater vol op de lat. In de echte slotfase kregen de gastheren nog twee riante mogelijkheden, maar het leek op 1-0 af te stevenen. Uiteindelijk werd het toch nog 2-0 in de 93e minuut. Sebastiaan Klein schoot onhoudbaar via de binnenkant van de paal binnen. En zo moet Marken zaterdag een 2-0 achterstand goed proberen te maken. Zelf ben ik daar niet bij en wens daarom de gehele selectie en technische staf bij deze veel succes toe!
    Opstelling SV Marken: Ron Smit, Erik Teerhuis, Sebastiaan Brommersma, Marco van Galen, Roy Springer, Christiaan Brommersma, Michael Janssen (67. Guido Boes), Steffen Visser (60. Matthijs Kaars), Johan Wortel (84. René Commandeur), Vincent Moenis en Michiel Appel
    Scheidsrechter: J.J. de Graaf (Ede)
    Assistenten: T. Oussoren (Amersfoort) en J.C. Barrales (Amsterdam)
    39. Jeffrey Teschegget 1-0