• Nacompetitie vrijwel zeker!

Na een klinkende 1-3 overwinning in Den Helder moet Marken het wel erg bont maken om op 9 mei geen vervolg aan de strijd om promotie te geven. Alleen twee enorme nederlagen kunnen nog roet in het eten gooien. MAAR DAT GAAT NIET GEBEUREN!
    Uit bij HCSC is altijd lastig, Marken wint er weinig. We reisden dus zeker niet naar Den Helder om de klus even te klaren. We waren er ons ter dege van bewust dat het een lastige middag kon gaan worden. Maar ook een hele belangrijke, want een overwinning betekende namelijk vrijwel zeker een tweede plaats.
    Beide teams begonnen vrij voorzichtig aan de wedstrijd. Het duurde even voordat er actie voor de goals was. Maar de eerste echte was ook meteen raak. Johan Wortel werd aangespeeld en plaatste vervolgens de bal richting Michael Janssen. Janssen bezorgde de bal bij Matthijs Kaars die de 0-1 op het bord schoot. Een enorme opsteker voor het team van Tijs Schipper. Amper vijf minuten later verdubbelde René Commandeur bijna de score. Alleen zijn inzet, na een actie van Christiaan Brommersma en Johan Wortel op rechts, verdween in de handen van de doelman. Stom balverlies in de voorhoede van Michael Janssen was de basis voor de gelijkmaker. Een razend snelle counter kon niet gepareerd worden door Erik Teerhuis die enkel de hakken zag van Kalvin Robert. Omdat Ron Smit verzuimde uit zijn doel te komen kon Robert de counter bekronen met een goal. Op dat moment was dat ook wel verdiend. In het laatste kwartier kwam HCSC bijna op 2-1 na heel vreemd verdedigend werk van Marken. Maar uiteindelijk ging Marken op voorsprong aan de thee. Een corner werd door René Commandeur de goal ingelopen. Vijf minuten voor rust, een heerlijk moment om op voorsprong te komen.
    Na de thee ging de wedstrijd snel op slot. Johan Wortel draaide zich vrij en schoot de bal tegen de touwen. Hiermee brak er wat bij de thuisploeg. Marken was heer en meester en het was wachten op meer goals. Eerst een kleine tegenvaller, of was het voorzorg? Want vijf minuten na de 1-3 werd doelman Ron Smit vervangen door Robert Schouten. Maar Robert Schouten was een prima stand-in. Hij hiel het laatste half uur zijn doel schoon. Omdat er voorin wat minder scherpte was bleef het 1-3. Een schitterende overwinning in de strijd om de nacompetitie. Door dit resultaat heeft Marken mogelijk geen punt meer nodig om zich te plaatsen voor de strijd om het resterende ticket van de 1e klasse A.
    Opstelling SV Marken: Ron Smit (57. Robert Schouten), Erik Teerhuis, Sebastiaan Brommersma, Bart Honingh, Roy Springer, Christiaan Brommersma, Matthijs Kaars, Steffen Visser, René Commandeur (75. Guido Boes), Johan Wortel (88. Mike Tol) en Michael Janssen
    Scheidsrechter: T. Oussoren (Amersfoort)
    14. Matthijs Kaars 0-1
    26. Kalvin Robert 1-1
    40. René Commandeur 1-2
    52. Johan Wortel 1-3
    Gele kaarten: Sebastiaan Brommersma, Matthijs Kaars (beiden SV Marken) en Malvin Robert (HCSC)

Dit houdt dus in dat op 9 mei (thuis) en 16 mei (uit) Marken zeer waarschijnlijk aan gaat treden tegen de 2e periode kampioen van de 2e klasse B. En wie dat gaat worden is nog volstrekt onduidelijk. Als VVZ '49 uit Soest kampioen wordt zal dit hoogst waarschijnlijk de nummer vier of vijf van de competitie worden. Dit is overigens als Marken zelf niet de 3e periode pakt. In dat geval speelt Marken op 9 mei thuis tegen VVA '71, mits die niet kampioen worden. De strijd om de titel gaat namelijk tussen VVZ en VVA. Na de komende twee inhaal weekenden weten we een hoop meer!

Programma nacompetitie 9 mei:

A Winnaar 1e 2A (Swift) - Winnaar 2e 2B (VVZ '49)
    B Winnaar 3e 2A (????) - Winnaar 1e 2B (VVA '71)
    C Winnaar 3e 2B (????) - Winnaar 2e 2A (ZOB, HCSC of (kleine kans) HBOK)

Op 16 mei de returns

Programma nacompetitie 21 mei:

Nummer 10 1e klasse A - Winnaar A
    Winnaar B - Winnaar C