• Na 19 maanden weer uitzege

SV Marken is eindelijk verlost van het feit dat ze geen (officiƫle) uitwedstrijden meer konden winnen. Met een mooie 0-4 overwinning is er bij de eerste wedstrijd van Tijs Schipper een einde gekomen aan de negatieve reeks.
    Met de nieuwelingen Nick Post, Dwight Gefferie, Shamir de Rijp, Renato Steffens en Stefano Holwijn in de basis startte SV Marken de bekercampagne in Uitgeest. Op het schitterende complex was het prima voetbalweer en het veld lag er ook uitstekend bij. Genoeg ingredienten voor een leuke pot voetbal.

Na een minuut of acht schoot de keeper van FC Uitgeest de bal niet echt lekker uit. De bal kwam voor de voeten van spits Stefano Holwijn. Deze controleerde de bal en schoot de bal fantastisch achter de kansloze doelman. Een heerlijke start voor het SV Marken van Tijs Schipper. Gedurende de eerste helft kwam de voorsprong eigenlijk niet echt in gevaar. Uitgeest kreeg geen kansen, SV Marken nog wel. Een prima pass van linksback RenƩ Commandeur kwam bij Michiel Appel terecht die de bal schitterend over de keeper heen lobte, 0-2! Zou het SV Marken dan eindelijk gaan lukken voor het eerste een officiƫle wedstrijd te winnen sinds 29 januari 2005 toen Tijs Klaver SV Marken diep in blessuretijd langs Kozakken Boys schoot (2-3)?
    In het tweede bedrijf probeerde FC Uitgeest nog wat terug te doen, maar echt gevaarlijk werden ze opnieuw niet. Nadat Tijs Schipper Renato Steffens en Stefano Holwijn naar de kant had gehaald voor Steffen Visser en Ronald van Altena was het Shamir de Rijp die droog, maar zeer mooi, de bal tegen de touwen schoot: 0-3! FC Uitgeest was de definitief geknakt en Marken kon op "jacht" naar meer. Vijf minuten na de 0-3 stuurde Matthijs Kaars spits Michiel Appel diep en die scoorde "cool" de 0-4. Hierna waren er nog mogelijkheden op een grotere score maar doelpunten vielen er niet meer. En zo heeft SV Marken na 19 maanden weer eens op vreemde bodem gewonnen. Dat er nog velen mogen volgen!

Opstelling SV Marken: Nick Post, RenƩ Commandeur, Pieter de Groot, Matthijs Kaars, Roy Springer, Tijs Klaver, Dwight Gefferie (77. Danny Boes), Shamir de Rijp, Renato Steffens (64. Steffen Visser), Michiel Appel en Stefano Holwijn (71. Ronald van Altena)

Scheidsrechter: Mevr. A. de Jong (Wormer)

09. Stefano Holwijn 0-1
    34. Michiel Appel 0-2
    72. Shamir de Rijp 0-3
    77. Michiel Appel 0-4

Gele kaart: Matthijs Kaars (SV Marken)

DEM won met 1-2 bij Monnickendam. Zaterdag spelen SV Marken en Monnickendam op Marken tegen elkaar. Zondag spelen DEM en FC Uitgeest tegen elkaar.