• "Moessoncup" valt volledig in het water

Het had allemaal zo mooi moeten worden. De eerste ronde van de Metropoolcup werd op vier complexen gespeeld: Ajax, Blauw Wit, FC Hilversum en DWS.
    SV Marken zat in de poule bij gastheer DWS, Purmersteijn en FC Omniworld. Een zware poule dus.

Na de vele regen voorafgaande aan dit toernooi moesten de wedstrijden op veld 3 van DWS en een veld van Turkiyemspor afgewerkt worden. Geen tribunes dus om te schuilen bij een eventueel buitje.

Om twee uur begon onder een stralende hemel op veld 3 van DWS de wedstrijd SV Marken - DWS. Na wat onnodige fouten eindigde deze wedstrijd (2x20 min) door twee goals halverwege de tweede helft in 0-2 voor de gastheer. Purmersteijn won verrassend met 1-0 van hoofdklasser Omniworld. Maar tijdens de eerste helft was het inmiddels ook gaan regenen. Nou regen, je kon beter spreken van een heuse moesson! Eerst gaven de bomen nog enige mogelijkheid tot schuilen, maar toen de tweede wedstrijd begon hielden die ook niets meer tegen. In de stromende regen moest Marken dus aantreden tegen het Purmersteijn van Rowdy Bakker. Op een bijna onbespeelbaar veld door de vele regen leek het op 0-0 uit te draaien, maar de Purmerenders sloegen in de laatste vijf minuten twee maal toe. Ook deze wedstrijd werd dus 0-2. Op het veld van "Turkiyem" won Omniworld met 2-1 van DWS.

Na twee wedstrijden was de stand dus als volgt:

1. Purmersteijn 2-6 (3-0)
    2. DWS 2-3 (3-2)
    3. FC Omniworld 2-3 (2-2)
    4. SV Marken 2-0 (0-4)

Voor SV Marken dus bijna een onmogelijke opgave om zich nog te plaatsen voor de volgende ronde. Toen de laatste wedstrijd zou beginnen, nog steeds in de stromende regen, begon het ook te onweren dus moest iedereen van het veld. Het kunstgrasveld voor de kantine was inmiddels volledig onder water verdwenen en toen kwam ook de mededeling van de consul dat de laatste twee wedstrijden waren afgelast. De stand na twee speelronden zal doorslag geven. Voor Omniworld dus balen, want die dachten met een klinkende overwinning op SV Marken zich nog wel even te plaatsen voor de tweede ronde. Maar voetballen was echt niet meer mogelijk. Alles omtrent de laatste wedstrijd heb ik zelf al niet meer meegemaakt, want na bijna te zijn verzopen (schoonvader van Jeroen van Altena nog bedankt voor het schuilen onder de paraplu) in de tweede wedstrijd zat ik toen al in de auto naar het zonovergoten (....) Marken.

Het programma voor de kwartfinale (woensdag 16 augustus) ziet er als volgt uit:

Purmersteijn - Ajax
    DWV - Beursbengels