• Matig Marken verliest van Zandvoort

Na een 2-2 ruststand heeft Marken met 3-4 verloren. Na de prima prestaties van de laatste weken was de thuisploeg geen schim van wat we eerder hebben gezien.
    Er stond een zeer harde wind over ons sportpark. Daar hadden Marken 2 en Huizen 2 eerder op de dag ook last cq. voordeel van. Marken wist maar liefst vijf keer te scoren tegen het hoog geplaatste Huizen. Het was alleen lang niet voldoende: 5-13.... Met de wind in de rug mocht het team van Martin Boes het eerste bedrijf beginnen. Maar om eerlijk te zijn hielp dat niet echt. Veel meer dan drie keer kwamen we niet gevaarlijk voor de goal van de sympathieke doelman Boy de Vet, die overigens tegenwoordig in de 100+ categorie valt met judo... Waar Marken dus weinig profijt had van de storm in de rug was het Zandvoort dat brutaal de leiding nam na tien minuten. Het is niet plezierig om te zeggen, maar Marken speelde gewoon slecht. Het was allemaal erg slordig en er werd geen kans gecreëerd! Pas na ruim een kwartier een eerste serieuze kans toen Aramez Poepon net van buiten de zestien een vrijetrap mocht nemen. Normaal gesproken bijna zeker een goal, nu een slappe inzet recht in de handen van De Vet. Toch kwam Marken op gelijke hoogte. De eerste echte goede aanval op rechts werd voorgezet door Michiel Appel en keurig binnen gewerkt door Sebastiaan Peereboom. Toen even later René Commandeur ook nog de 2-1 maakte leek alles op zijn pootjes terecht te komen. Maar dat leek maar zo. Want de eerst volgende bal aan de andere kant zat er al weer in. Een vrijetrap kwam ongelukkig op het lijf van Peereboom en werkte de bal zo achter zijn zwager Robert Schouten, 2-2. Die zelfde Schouten zorgde er even later nog voor dat we niet met een achterstand aan de thee gingen na een prima vrijetrap van Patrick Koper.
    De eerste actie na de rust was een stomme van Marken, want de onnodige gele kaart van Aramez Poepon kost hem de derby tegen HBOK. Kort na deze tegenslag toch een groot gejuich op het sportpark. Uit de rebound scoorde Peter Bakker namelijk de 3-2. Maar opeens stak de grensrechter van Zandvoort zijn vlag in de lucht. De bal zou via een Zandvoort speler achter zijn geweest, dus een corner. Volledig onbegrijpelijk en hij vlagde ook pas na de goal. Scheidsrechter Westland ging echter volledig mee met deze partijdige assistent en keurde volkomen onterecht deze goal af. Waar het een keerpunt in de wedstrijd leek te worden knakte hier toch een beetje het vertrouwen. Het voetbal, vooral verdedigend was ver beneden niveau. Dat Zandvoort via Patrick van der Oord op 2-3 kwam zat er dan ook wel aan te komen. Marken voetbalde vooral tegen zichzelf. Met nog een kwartier op de klok besloot trainer Boes alles of niets te gaan spelen door Guido Boes te brengen voor Erik Teerhuis. Patrick Koper van Zandvoort maakte het toch nog spannend. Na een snoeiharde overtreding kreeg hij een terechte rode kaart, die hem in ieder geval drie wedstrijden gaat kosten! Uit de vrijetrap scoorde Guido Boes de 3-3. Zouden we het dan alsnog flikken? Kort erna bijna, maar Poepon raakte de buitenkant van de paal. Maar twee minuten later kwamen we nog dichterbij. De bal kwam snoeihard tegen het lijf van Robert van Huizen. Maar dankzij zijn wat forse buik werd het geen goal. En waar het aan de ene kant niet lukte, was het aan de andere kant wel raak. In eerste instantie kwam de bal op de paal, maar de rebound werd door Kas de Vries alsnog binnen gewerkt. In plaats van een ontploffing aan gejuich was het doodstil op het sportcomplex, want er waren precies nul toeschouwers en bestuursleden van de gasten mee... Ondanks de nodige minuten extra tijd lukte het Marken niet meer om te scoren. En zo kregen we niet wat we ook niet verdienden. Tot overmaat van ramp blesseerde Arno Boes zijn arm naar het zich nu laat aanzien ook nog ernstig. Hij en een tegenstander haakten in elkaar en vielen op de grond. Aan de andere kant van het veld hoorde ik zelf een knak. Met een arm in het gips is ook hij voorlopig uitgeschakeld net als Roy Springer en Ramon Visser die voorlopig aan de kant staan. We gaan dus een paar moeilijke weken tegemoet. De periodetitel is verkeken en nu is het dus zorgen dat we in het spoor blijven van de koplopers. Volgende week gaan we richting de drassige gronden in Zunderdorp. Als het dus niet te veel gaat regenen...
    Opstelling SV Marken: Robert Schouten, Erik Teerhuis (75. Guido Boes), Sebastiaan Peereboom, Patrick Leeflang, Dominic Zeeman, Tijs Klaver, René Commandeur, Arno Boes, Peter Bakker, Aramez Poepon en Michiel Appel
    Opstelling SV Zandvoort: Boy de Vet, Roberto Molina Ortega, Ronald Kaales, Patrick Koper, Dylan Kreuger, Jan Zonneveld (89. Huizen), Robert den Huizen, Patrick van der Oord, Kas de Vries, Jurjen Mans en Mitchel Bramzeel (46. Jesse de Haan)
    Scheidsrechter: H.J. (Henk Jan) Westland (Leusden)