• Marken zet grote stap richting eerste klasse

Dankzij een 2-0 overwinning op 'reuzendoder' Amstelveen staat Marken nog steviger op een plaats die recht geeft op promotie naar de eerste klasse.
    Marken begon goed aan de wedstrijd. Amstelveen werd compleet terug gedrongen op de eigen helft, maar desondanks waren er niet echte doelrijpe kansen te noteren voor de thuisploeg. Aan de andere kant kreeg doelman Ron Smit amper iets te doen. Ook uit de vele corners die Marken in de eerste helft kreeg kon er niet één gepromoveerd worden tot doelpunt. Pas tien minuten voordat beide teams aan de thee gingen viel de verlossende en dik verdiende 1-0. Jeffrey Veerman schoot de bal achter de kansloze doelman van Amstelveen. Waar hij op deze inzet kansloos was, was hij tien minuten later de grote redder van Amstelveen. Met een katachtige reflex werkte hij na een mooie aanval een kopbal van René Commandeur uit de goal. En zo gingen beide teams slechts met een verschil van één goal aan de thee.
    Na de rust een ander Amstelveen, veel feller dan Marken. Kort in het begin van het tweede bedrijf ging het dan ook bijna mis toen de bal op de buitenkant van de paal belandde. Maar aan de andere kant stond René Commandeur net aan de verkeerde kant van de buitenspellijn toen hij de 2-0 binnen werkte. Lang bleef Amstelveen de bovenliggende partij in de tweede helft, maar de verdediging van Marken stond als een huis. Slechts éénmaal moest de bal van de lijn gehaald worden. Michiel Appel had vijf minuten voor tijd de wedstrijd moeten beslissen, maar schoot de bal tegen de doelman aan. Even later was het alsnog raak, toen René Commandeur de bal binnen kon tikken. En zo won Marken opnieuw en kregen we weer eens geen goal tegen. De route naar de eerste klasse lijkt steeds gladder en korter te worden!

Opstelling SV Marken: Ron Smit, Roy Springer, Stephan Plat, Jeroen Haarsma, Bart Honingh, Sebastiaan Brommersma, René Commandeur, Ramon Visser (89. Vincent Moenis), Jeffrey Veerman, Martijn Slemmer en Michiel Appel
    Scheidsrechter: J.J. de Graaf (Ede)
    35. Jeffrey Veerman 1-0
    87. René Commandeur 2-0
    Gele kaarten: Ramon Visser (SV Marken) en Thomas Hansen (Amstelveen)

Na afloop kreeg Roy Springer de waardebon van Café Restaurant de Visscher omdat hij tot "man of the match" werd gekozen.