• Marken wint opnieuw!

Ondanks een moeizame tweede helft heeft Marken opnieuw een ruime overwinning geboekt. EVC werd met 3-0 naar huis gestuurd.
    De start van de derby tegen EVC was net zo flitsend als die van een week eerder tegen AMVJ. Wie anders dan Peter Bakker, die als het allemaal mee had gezeten in 2010 wel de winnende tegen Spanje had gemaakt, brak de wedstrijd open. De eerste de beste voorzet van de genoeg herstelde René Commandeur promoveerde de aan zijn tweede jeugd begonnen Bakker tot een goal: 1-0. Heel Marken ging er maar eens goed voor klaar staan en zitten. Want we speelden toch tegen EVC? De minst aantrekkelijke ploeg in onze klasse! Niet omdat ze allemaal zo lelijk zijn, maar omdat er zo weinig goals vallen. Dat geldt zowel voor als tegen. Marken was de op alle fronten meest aantrekkelijke ploeg van 2A. Want in de tot dusver 14 gespeelde wedstrijden had je maar liefst 67 goals kunnen zien! Als je de cijfers van EVC er bij pakt is dat toch een schril contrast met onze withemden: 32...
    Ik kan een beetje afdwalen want het werd geen kopie van AMVJ - Marken. Halverwege de eerste helft kwam Marken pas voor de tweede keer gevaarlijk voor de goal van Kees Schilder, maar Aramez Poepon zag zijn inzet over de goal gaan. Aan de andere kant had de Marken verdediging het redelijk onder controle. De scheidsrechter maakte het eigenlijk spannender dan nodig door EVC tot twee maak toe een vrijetrap op een meter of zes van de goal van Robert Schouten te laten nemen. Hierna volgde weer een tijdje weinig om over te schrijven tot een moment kort voor rust toen Peter Bakker opnieuw op aangeven van Commandeur de kans op 2-0 kreeg. Maar ook onze nieuwe ster verandert niet alles in goud. Hij miste de bal half en zo bleef het 1-0.
    EVC kwam met het mes tussen de tanden uit de kleedkamer terwijl de spelers van Marken de "swung" van een week eerder maar niet op konden pakken. Met dank aan een falende EVC voorhoede, tja wat wil je met slechts 15 goals voor en een uitstekende doelman Schouten, de terechte man of the match, bleef de nul op het bord. EVC verdiende echt de gelijkmaker, maar wij gaan hem toch echt niet voor hun er in schieten als ze zelf een spits van het caliber Leon Spoorenberg hebben! Met nog een kwartier op de klok was het afgelopen met het tegengespartel van de Edammers. Arno Boes schoot keurig de tweede achter de doelman van EVC. En in de slotfase was het Bakker die de derde op een presenteerblaadje aan de ingevallen Michiel Appel cadeau gaf. En zo zette Marken een slechte wedstrijd ook om in een ruime overwinning. Het wordt wel eens gezegd dat als je dit soort wedstrijden ook wint... Maar laten we niet op de zaken vooruit lopen, nog elf wedstrijden te gaan. Eerst maar eens kijken hoe spannend HBOK het nog wil laten worden in de strijd om de 2e periode. Met nog twee wedstrijden te spelen staan we twee punten achter. Volgende week, als het zware grasveld van DVVA tenminste niet bevroren is, valt er sowieso Ă©Ă©n achtervolger af voor de Zunderdorpers, want DVVA staat precies tussen HBOK en Marken.

Opstelling SV Marken: Robert Schouten, Erik Teerhuis, Sebastiaan Peereboom (69. Dominic Zeeman), Patrick Leeflang, Robin Kaars, Tijs Klaver, René Commandeur (75. Guido Boes), Ramon Visser (46. Michiel Appel), Peter Bakker, Aramez Poepon en Arno Boes
    Opstelling EVC: Kees Schilder, Roy van Antwerpen, Ruud Springer (70. Niek van Diepen), Thom Fanger, Ard Oudejans (62. Jorke Binkhuysen), Peter Jan Roskam, Peter Sanders, Dennis Ras, Leon Spoorenberg, Elroy Schilder (75. Sam van Maanen) en Martin Schilder
    Scheidsrechter: E.P. (Eric Paul) Jansen (Leusden)
    Scoreverloop:
    2. Peter Bakker 1-0
    78. Arno Boes 2-0
    89. Michiel Appel 3-0
    Gele kaart: Arno Boes, Michiel Appel (beiden SV Marken) en Jorke Binkhuysen (EVC)