• Marken wint na zinderend slot

Waar de eerste helft niet bepaald leuk was voor de toeschouwers hebben de spelers dat in de slotfase van de wedstrijd ruimschoots goed gemaakt. In de blessuretijd schoot Mick van Moerkerk Marken naar de tweede plaats op de ranglijst.
    Over de eerste helft was weinig te zeggen. Door de wind is er amper normaal te voetballen. VVA '71 is de betere ploeg, maar gevaar voor de goals is er niet geweest. En zo gingen beide teams doelpuntloos aan de thee.
    Na de rust was er al vrij snel een behoorlijk grote kans voor Omar Marbouch van VVA '71. Zijn inzet was echter vrij slap en kon simpel gevangen worden door doelman Patrick Sombroek. In het vervolg van de wedstrijd was er opnieuw niet al te veel gevaar voor de goals. Totdat Mick van Moerkerk het op zijn heupen kreeg. Met nog ruim een kwartier op de klok slalomde Van Moerkerk langs vijf VVA spelers om vervolgens de keeper ook "het bos in te sturen". De bal kwam panklaar voor de voeten van Kevin Giele die van dichtbij de 1-0 tegen de touwen schoot. Op dat moment was dat niet geheel in de lijn van de wedstrijd, maar daar had het Marken publiek maling aan. Amper vijf minuten later ging de wedstrijd bijna op slot. Een goeie strakke vrijetrap van Giele, tegen de storm in, leek door Jeroen Haarsma tot goal te worden gepromoveerd. Echter de bal had te weinig vaart om het van de wind te winnen en zo kon doelman Edwin Cremers in een ultieme poging de bal weg stompen. VVA '71 leefde nog en ging op zoek naar de verdiende gelijkmaker. Deze viel ook, maar met dank aan een klutsbal in de Marken verdediging. Voor Jellert Krikke was het in ieder geval nu een koud kunstje om de 1-1 op het bord te schieten. De gasten roken vervolgens bloed en dachten nog met drie punten naar huis te kunnen gaan. Ze kwamen echter van een koude kermis thuis. Want stylist Van Moerkerk zorgde op fantastische wijze er voor dat de storm op Marken in een orkaan muteerde. Met een weergaloos hakballetje passeerde hij doelman Cremers. De ingevallen René Commandeur gaf in het doel nog even voor de zekerheid een extra zetje aan de bal dat ook echt het net bolde. Dankzij deze overwinning stijgt Marken naar de tweede plaats op de ranglijst. Het doel wat we dit jaar hebben gesteld lijkt daarmee al zo goed als gehaald. Maar als we naar de stand kijken staan we nog steeds slechts negen punten, met een wedstrijd meer gespeeld, boven de gevarenzone. Het is en blijft dus nog steeds oppassen aangezien er nog twaalf wedstrijden gespeeld moeten worden. Dat laatste is overigens wel heerlijk. Want in plaats van de gebruikelijke 22 wedstrijden spelen we dit seizoen dus weer heerlijk 26 wedstrijden. Gewoon lekker elke week voetballen. Je moet er toch niet aan denken dat je in maart straks maar één keer voetbalt. Dat HBOK nog drie wedstrijden achter ligt is ene uitzondering op de regel. Maar je kan als klein clubje natuurlijk niet en een kapitaal op het veld hebben en een kapitaal veld... Ze weten in ieder geval al dat ze de thuis wedstrijd tegen DOVO op een door de weekse avond (19 april) in moeten halen. En dat zelfde geldt ook voor HBOK - Veensche Boys, al zou dat ook op Tweede Paasdag nog kunnen. Marken speelt volgende week tegen Zuidvogels om de tweede positie op de ranglijst en om de tweede periode. Want met nog drie wedstrijden te gaan (Zuidvogels-uit, Merino's-thuis en HBOK-uit) gaat het nog tussen Marken (6-13), Zuidvogels (6-11), HBOK en CSW (beiden 4-7). Op Marken werd het een onterechte nederlaag 0-1, dus we hebben nog iets recht te zetten op het voorste deel van sportpark De Wolfskamer in Huizen.

Opstelling SV Marken: Patrick Sombroek, Erik Teerhuis, Stephan Plat, Jeroen Haarsma, Patrick Leeflang, Ramon Visser (78. Roy Springer), Serdal Suvakçi, Mick van Moerkerk, Jeffrey Veerman (70. René Commandeur), Daan Schüszler en Kevin Giele
    Opstelling VVA '71: Edwin Cremers, Mark den Hartogh, Marco Holster, Jellert Krikke, Robbin de Leeuw (79. Richard Haklander), Omar Marbouch, Ivo van Os (79. Wim van Rhee), Rafael van Rijn, Roberto van der Tier, Karsten Wierenga en Aren Zweistra (70. Selcuk Albayrak)
    Scheidsrechter: H. (Herman) Slootweg (Maassluis)
    Scoreverloop:
    74. Kevin Giele 1-0
    88. Jellert Krikke 1-1
    90. (+2) Mick van Moerkerk 2-1

Na afloop kreeg Patrick Leeflang de waardebon van Café Restaurant de Visscher omdat hij tot "man of the match" werd gekozen.