• Marken weer met lege handen

Marken wacht nu al sinds 19 februari 2011 op de volgende thuis overwinning. Op die datum werd namelijk SVL verslagen met 1-2 dankzij een goal van Jerffrey Veerman in de 86e minuut. Na deze wedstrijd wacht Marken nog altijd op de volgende. Want ook vandaag lukt het niet.
    Na een begin zonder al te veel hoogtepunten was het na ruim tien minuten Danny Mostaard die bijna doelman Robert Schouten verschalkte. Zijn inzet verdween echter op de kruising en dat hebben we dit seizoen al meer gezien... Maar even later was het alsnog raak en om eerlijk te zijn niet onverdiend. Na wat foutjes in de Marken achterhoede was het Paul Kalapnatsingh die snoeihard de bal tegen de touwen schoot. Arno Boes had vervolgens Marken op gelijke hoogte moeten zetten, maar hij liet zich wat te makkelijk opzij zetten. Dat wordt deze week spek eten! Wel leverde deze actie een corner op. Mick van Moerkerk leverde hem prima af, maar alle inzetten leken uit de doelmond gehouden te worden. Maar de inzet van Jeffrey Veerman was onhoudbaar: 1-1. Uit een vrijetrap van Ramon Visser kwam Leon Spoorenberg heel dichtbij. Maar het lichte duwtje in de rug zorgde er voor dat hij met zijn hoofd net niet bij de bal kon. Aan de andere kant zagen we ook een vrijetrap. André Kemper schoot deze onhoudbaar in de bovenhoek: 1-2. Via Mick van Moerkerk en Leon Spoorenberg kreeg Marken in de laatste tien minuten nog mogelijkheden om op gelijke hoogte te komen. Maar in de laatste minuut was het George Biswana die voorkwam dat we met 1-3 aan de thee gingen.
    Ook een hoofdrol voor Biswana in de tweede helft. Letterlijk en figuurlijk. Na een kwartier spelen kopte hij de bal schitterend in de "triangel". Dat was echter wel achter zijn eigen doelman... Maar Marken kwam weer snel in de wedstrijd nadat Leon Spoorenberg vogeltje vrij door Mick van Moerkerk werd aangespeeld: 2-3. Maar nog voordat de sms-jes de deur uit waren was het al weer 2-4 via Danny Mostaard. Toen het later via opnieuw Mostaard 2-5 werd was de wedstrijd gespeeld. Maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit, dat weten we nog van Eemdijk thuis... In de slotfase blunderde doelman Oiajbi Abdelaziz verschrikkelijk op een inzet van Jeffrey Veerman. En toen een minuut later Mick van Moerkerk werd neergehaald in de zestien was het weer een open wedstrijd. Want in de 88e minuut knalde Patrick Leeflang koel de 4-5 binnen. We hadden echter tijd te kort en de scheids wilde een overtreding op Van Moerkerk net buiten de zestien niet zien dus bleven we opnieuw puntloos. Volgende week spelen we in Zunderdorp de eerste derby van dit seizoen tegen HBOK. Zullen we dan ook onze eerste punten pakken?
    Opstelling SV Marken: Robert Schouten, Erik Teerhuis, Stephan Plat, Patrick Leeflang, George Biswana, Ramon Visser (82. Dennis Visser), Leon Spoorenberg, Mick van Moerkerk, Jeffrey Veerman, Muus Visser (46. René Commandeur) en Arno Boes (68. Guido Boes)
    Opstelling Lelystad '67: Oiajdi Abdelaziz, Adams Sarkodie, Mauro Botti, Aziz Stitou (78. Wahe Davtyan), André Kemper, Paul Kalapnatsingh, Tim Fechter, Danny Mostaard, Ardesch Kwak, Andy de Wit (67. Wilgo van Dams) en Steve Promes (60. Dirk Rijkeboer)
    Scheidsrechter: T. (Tom) Koekoek (Almere)
    Scoreverloop:
    15. Paul Kalapnatsingh 0-1
    19. Jeffrey Veerman 1-1
    27. André Kemper 1-2
    59. George Biswana (eigen doel) 1-3
    65. Leon Spoorenberg 2-3
    66. Danny Mostaard 2-4
    69. Danny Mostaard 2-5
    86. Jeffrey Veerman 3-5