• Marken voert druk op

Na een prima tweede helft en een bloedstollende slotfase heeft Marken met 2-1 gewonnen van Roda '46. Hiermee is rechtstreekse degradatie definitief afgewend. Aan de andere kant voelen de teams boven ons nu ineens weer druk van de nacompetitie... Het kan raar lopen!
    Het begin van de wedstrijd was niet onaardig van Marken zijde. Probleem was alleen dat de eindpassing te slordig was, dus echt heel gevaarlijk werd het allemaal niet. Voetballend was het ook niet echt hoogstaand, net als vorige week in Huizen. Tegenvaller voor Marken was dat het na ruim een kwartier spelen 0-1 werd voor de gasten. Verdedigend zag Marken er niet goed uit en ook doelman Oudshoorn was wel erg ver uit zijn goal. Maar hij zou dit later dubbel en dwars goedmaken! De achterhoede van Marken kreeg bijna het "heen-en-weer" van Roda uitblinker Marko Heneweer. Regelmatig kwam hij gevaarlijk door. Maar gelukkig hadden we een attente doelman onder de lat en zo behoedde hij ons na ruim een half uur spelen voor de 0-2. Pas na dit moment kwam Marken wat meer richting het doel van de tegenstander. Een corner van Michiel Appel kwam gevaarlijk in het doelgebied, maar zonder Marken aanvallers in de buurt. Even later opnieuw Appel in de hoofdrol, maar nu ging zijn schot net naast de goal.
    Na de thee in eerste instantie druk van Roda, maar al snel nam Marken het initiatief over. Duidelijk was dat het gebrachte spel uit de eerste helft onvoldoende was. Toch was het in eerste instantie weer Oudshoorn die Marken van een 0-2 achterstand behoedde na een inzet van Marko Heneweer. Maar hierna was het Marken! Rond het uur ging de wedstrijd op zijn kop. Kevin Giele zorgde via een boogballetje dat beide teams weer op gelijke hoogte kwamen. Nog geen twee minuten later was het Arno Boes die in de rebound attent bleef en de 2-1 op het bord schoot. Vervolgens werd het een hele open wedstrijd en leuk voor het publiek. Het kon 3-1 worden, maar ook de 2-2 had zomaar kunnen vallen. Met het motto "vrouwen en kinderen eerst" speelde Marken de laatste minuten uit, net als een week eerder in Huizen. Spanning tot de laatste seconde toen de 20-jarige, uitstekend fluitende, arbiter Henshuijs affloot. Doordat ook Merino's won, zeer verrassend bij FC Breukelen is na FC Castricum nu ook De Valleivogels gedegradeerd. Maar belangrijker is misschien wel dat het gat met een veilige plek nog maar drie punten is. Alles is nog mogelijk. Maar volgende week krijgen we wel SDVB op bezoek dat bij winst misschien kampioen kan worden. Het zal dus druk worden volgende week op Marken en de druk zal bij de gasten liggen. ZIJ MOETEN! Marken doet wat het moet en we zullen zien hoe ver we gaan komen!
    Opstelling SV Marken: Mike Oudshoorn, Patrick Onsia (60. Michel Lion), Patrick Leeflang (84. Erik Teerhuis), Roy Springer, René Commandeur, Ramon Visser, Kevin Giele, Muus Visser (69. Robin Kaars), Dominic Zeeman, Arno Boes en Michiel Appel
    Opstelling Roda '46: Arne Heneweer, Nick Hoogebeen (78. Mehmet Kaya), Robert Lodema, Rick Twisk, Marcel van Aken, Pascal van Drie, Marko Heneweer, Bas Berghuizen, Olivier Pilon, Wesley Laat en Cedrick Sangwa
    Scheidsrechter: P. Henshuijs (Amsterdam)
    Scoreverloop:
    18. Marcel van Aken 0-1
    57. Kevin Giele 1-1
    59. Arno Boes 2-1
    Gele kaart: Nick Hoogebeen (Roda '46)