• Marken verrast, De Dijk wint toernooi

De mannen van coach Saïd Ouaali hebben op de tweede en laatste dag van het Zuiderzeetoernooi een prima resultaat behaald door eredivisionist FC Volendam A1 op 2-2 te houden. Met dit resultaat werd Marken tweede op het eigen toernooi achter De Dijk dat in de tweede helft na een 0-0 ruststand Monnickendam met 4-1 aan de kant schoof.
    Marken startte tegen het sterke FC Volendam A1 met een iets gewijzigde opstelling in vergelijking met zaterdag. Zo stonden nu Dennis Boes, Ricardo Zeeman en Stephan Plat in de basis.
    Vooraf was FC Volendam favoriet voor de wedstrijd. Marken is namelijk nog alles behalve compleet en de oranje hemden zijn al iets langer bezig en nog wat jonger dan onze groep. Toch kwam Marken sterk uit de startblokken. In de eerste tien minuten waren er al drie kansen/mogelijkheden voor Marken te noteren. De lob van Mick van Moerkerk had op zeker een goal verdiend. Maar de boomlange doelman van Volendam kon de bal nog net uit de goal tikken. Hierna begon de "Dennis Boes show". De op voorhand gedoodverfde tweede doelman toonde even zijn klasse. Hij hield een aantal keer op een voortreffelijke wijze zijn doel schoon totdat hij na een half uur moest kapituleren. Helaas viel vrij kort daarna de 0-2 en leek het er op dat we een kruis over deze wedstrijd konden zetten. Maar het pakte even anders uit. Kort voor de rust brak Mick van Moerkerk door en de doelman van Volendam greep de bal buiten de zestien in zijn handen. De scheids leek het eerst niet eens te zien, maar floot uiteindelijk toch. Dan denk je dus rood voor de doelman, niet meer dan logisch. Het werd geel... De vrijetrap leverde niets op.
    Na de thee werd duidelijk dat Marken zich niet gewonnen gaf. Een paar keer kwamen ze dichtbij de aansluitingstreffer, maar veel geluk had Marken ook niet. Tot de 78e minuut dan. Jeffey Veerman ging goed door op rechts en leek niet te kunnen kiezen op wie hij hem af zou spelen. Dus roste hij de bal maar in de korte hoek: 1-2. Kort voor tijd haalde Michiel Appel verwoestend uit en zo was het 2-2. In de slotfase kreeg Marken nog een mogelijkheid op de winst binnen te halen en daarmee het toernooi. Maar aan de andere kant was het Dennis Boes die zijn doel schoon hield. In de aller laatste seconden had hij geluk, want de laatste bal belandde op de paal.
    Omdat De Dijk met 4-1 van Monnickendam won werden zijn eerste met Marken op een keurige tweede plaats.
    Eindstand:
    1. De Dijk met 9 punten
    2. SV Marken met 7 punten
    3. FC Volendsm A1 met 6 punten
    4. Monnickendam met 5 punten

Voor elke gescoorde goal kregen de teams een bonuspunt met een maximum van drie punten.

Opstelling SV Marken: Dennis Boes, Dominic Zeeman, Stephan Plat (60. Erik Teerhuis), Ramon Visser (73. Kay van Rheenen), Ricardo Zeeman (73. Sander Teerhuis), René Commandeur, Arno Boes, Dennis Visser, Mick van Moerkerk, Jeffrey Veerman en Leon Spoorenberg (60. Michiel Appel)
    Scheidsrechter: R. (Robert) Westland
    Scoreverloop:
    32. FC Volendam 0-1
    35. FC Volendam 0-2
    78. Jeffrey Veerman 1-2
    89. Michiel Appel 2-2

Zaterdag speelt Marken om 14.30 uur voor de beker thuis tegen Blauw Wit Amsterdam.