• Marken verliest van beter CSW

CSW heeft goede zaken gedaan voor promotie naar de eerste klasse door het al 15 wedstrijden lang ongeslagen Marken in eigen huis met 0-2 te verslaan.
    Eigenlijk was vanaf de eerste minuut de ploeg uit Wilnis de betere ploeg. Marken kwam niet verder dan het middenveld. Alles bij elkaar kwam Marken misschien één keer in de buurt van de goal, maar dit mogen we niet eens een mogelijkheid noemen. Aan de andere kant stond de verdediging van Marken wel weer goed, ondanks dat Stephan Plat nog altijd niet fit genoeg was om te starten. Voor het redelijk opgekomen publiek was het eerste bedrijf niet echt om van te smullen. Pas in de extra tijd sloeg de vlam in de pan. Na een overtreding op Erik Teerhuis van Maurice Bartels vlogen de kemphanen elkaar in de haren. Even dacht iedereen dat ze een minuut eerder dan de rest van het veld konden, maar het bleef bij twee gele prenten.
    Na de thee leek Marken te beseffen dat er om de titel werd gespeeld, maar dat duurde maar kort. Na ruim vijf minuten viel de 0-1. Ceasar de Kuyer tikte de bal langs doelman Ron Smit. Of was het toch Jeroen Haarsma die zijn eigen doelman verschalkte? We houden het maar op De Kuyer. Een minuut later moest Smit alle zeilen bijzetten om de 0-2 te voorkomen. Nadat Jeffrey Veerman een gele kaart scoorde in plaats van een goal was het even later alsnog 0-2 en de wedstrijd beslist. Het was opnieuw De Kuyer die scoorde. En dat was dik en dik verdiend. Marken zat totaal niet in de wedstrijd en speelde een onbegrijpelijk zwakke wedstrijd. De spelers raakten daar dan ook wat gefrustreerd van. Zo liep Michiel Appel tegen geel aan en kreeg Veerman na de wedstrijd ook nog rood. Allemaal onnodig, want de enige die aangekeken kan worden voor het slechte resultaat in de eigen groep. Het liep gewoon niet, kan een keer gebeuren. Maar het is alleen natuurlijk wel erg vervelend als het juist in de wedstrijd gebeurd waar de titel op het spel staat. Vanaf onze zijde feliciteren we CSW alvast met de komende titel en hopen dat we ze volgend seizoen weer twee keer tegen zullen komen in de 1e klasse A. Daarvoor zullen we nog twee wedstrijden moeten winnen, te beginnen met de burenruzie op Paasmaandag.
    Opstelling SV Marken: Ron Smit, Erik Teerhuis, Roy Springer, Jeroen Haarsma, Bart Honingh, Sebastiaan Brommersma, René Commandeur (68. Kevin Giele), Ramon Visser, Jeffrey Veerman, Martijn Slemmer (75. Stephan Plat) en Michiel Appel
    Opstelling CSW: Jordy Wens, Vincent Wens, Edgar van Schie, Alexander Bos, Frank Zaal, Stephan de Graaf, Maurice Bartels, Ronnie Hilhorst (80. Stefan Baars), Rick Verweij, Michel Zeldenrijk (74. Edwin Milton) en Ceasar de Kuyer
    Scheidsrechter: R. Westland (Zwaag)
    52. Ceasar de Kuyer 0-1
    69. Ceasar de Kuyer 0-2
    Gele kaarten: Erik Teerhuis, Michiel Appel (beiden SV Marken), Edgar van Schie en Maurice Bartels (beiden CSW)
    Rode kaart: Jeffrey Veerman (2x geel, SV Marken) - tweede gele kaart na het laatste fluitsignaal

Bijzonderheden: Martijn Slemmer van SV Marken werd 's morgens om 10.00 uur vader, maar was wel gewoon op tijd aanwezig om te voetballen. Iets wat je in het betaaldvoetbal toch niet snel zult zien!
    Martijn van harte met de kleine!

Na afloop kreeg Erik Teerhuis de waardebon van Café Restaurant de Visscher omdat hij tot "man of the match" werd gekozen.