• Marken verliest ouverture

Onder warme omstandigheden heeft SV Marken de eerste competitie wedstrijd van het seizoen met 1-2 van Zuidvogels verloren.
    Na een prima kans voor Leon Spoorenberg in de openingsfase was het daarna Jesse Nachtegaal die tot tweemaal toe net naast schoot. Ramon Visser zorgde er voor dat de score alsnog werd geopend. Alleen was dat wel in het verkeerde doel... Bijna was het in een "zucht en een scheet" weer gelijk. Maar Mick van Moerkerk krulde de bal op de binnenkant van de paal. Zuidvogels kreeg na een handsbal in de muur na een vrijetrap via een strafschop de kans op 0-2 te komen. Maar doelman Robert Schouten had hem klemvast! Toch werd het 0-2 toen Bart van der Voort de vrije doorticht kreeg op links en Sevanja Davids in stelling bracht: 0-2. Kort voor rust ook een handsbal in de andere zestien. Aanvoerder Patrick Leeflang benutte deze kans wel. En zo gingen we met 1-2 aan de warme thee.
    Na de rust kwam de van De Dijk terug gekomen Michiel Appel in de ploeg voor Arno Boes. Appel gaf meteen zijn visitekaartje af, maar helaas ging zijn inzet naast. Kort daarna leek Marken met tien man verder te moeten toen Anthony Koswal een doorgebroken speler neerhaalde. Echter bleef het bij geel, want de scheidsrechter had nog twee verdedigers in het pad van de aanvaller gezien. Ook Ramon Visser kreeg niet veel later geel, de vierde voor Marken. Zuidvogels kreeg er in totaal ook drie. Via Leon Spoorenberg (redding keeper), Mick van Moerkerk (oog in oog met doelman) en Jeffrey Veerman (tot corner verwerkt) kreeg Marken voldoende kansen om alsnog een punt aan de ouverture over te houden. Al had man of the match Robert Schouten ook nog een uitstekende reflex op een kopbal van Jordy Ferhout. Maar het bleef zoals het met de rust al was.
    Opstelling SV Marken: Robert Schouten, Erik Teerhuis, Stephan Plat, Patrick Leeflang, Kees Tol (84. Muus Visser), Ramon Visser, Leon Spoorenberg, Mick van Moerkerk, Jeffrey Veerman (90. Kay van Rheenen), Arno Boes (46. Michiel Appel) en Anthony Koswal
    Opstelling Zuidvogels: Jeffrey Leunenberg, Kafui Akpo, Tim Horsmeier, Danny Scholte, Arlymar Lourens (55. Donovan Weide), Jordy Fernhout, Sevanja Davids, Bart van der Voort (63. Stephan Campbell), Jesse Nagtegaal, Mitchell van den Beld en Quincy Allée (80. Izzy Abdoelaev)
    Scheidsrechter: P.A. (Peter) de Waard (Amsterdam)
    9. Ramon Visser (eigen doel) 0-1