• Marken toont karakter en wint!

Ondanks een snelle achterstand heeft SV Marken met 4-2 gewonnen van Beursbengels. Op de overwinning was niks af te dingen, want hij was dik verdiend. Het had misschien niet zo spannend hoeven blijven, maar goed de drie punten zijn binnen!
    De laatste vier wedstrijden had SV Marken verloren, dus het werd wel weer eens tijd voor een overwinning. Na de tweede helft van dinsdag hadden we daar ook best vertrouwen in! Toch ging het al weer heel snel mis. Want met amper twee minuten op de klok stond er al 0-1 op het scorebord. Maar gelukkig werd er snel orde op zaken gesteld. Binnen het kwartier leek de 1-1 al op het bord te komen, maar Aramez Poepon tikte de voorzet van Roy Springer uit buitenspel positie binnen. Peter Bakker had vervolgens mee moeten doen met een trage voorzet. Trage voorzet? Ja zo noem ik maar een bal die heel kalm voor het doel langs rolt. Als hij was ingelopen had er wel eens een goal uit kunnen vallen. Maar hij maakte dit al snel goed door halverwege het eerste bedrijf alsnog Marken verdiend naast Beursbengels te schieten! Uit een vrijetrap van Poepon kreeg René Commandeur van dichtbij een enorme kans op de 2-1. Maar zijn inzet verdween hoog over. De verdiende 2-1 viel nog weel voor de rust. Een bal die uit leek werd niet uitgegeven en zo kon Marken een aanval opzetten via Arno Boes. Boes zette de bal uitstekend voor en de behendige Peter Bakker werkte de bal in twee instanties langs doelman Bertram de Langen. En zo gingen we eindelijk weer eens met een lekker gevoel de rust in.
    Vrij snel in de tweede helft leek Marken de score verder uit te bouwen. René Commandeur maakte de 3-1 maar tot ieders verbazing ging scheidsrechter O'Niel af op het onjuiste vlagsignaal van zijn Beursbengels assistent. Maar het bleek uitstel van executie. Goed vijf minuten later was het alsnog raak. Arno Boes had een prima actie op links, ging door naar de achterlijn en tikte de bal terug op Commandeur. Deze maakte het vervolgens mooi af: 3-1. Het teken voor de gasten om ook maar eens de aanval op te gaan zoeken. Dat leverde hun héél veel corners op. En een verdwaald schot van de oude Dennis Gerritsen belandde zomaar op de lat. De druk werd te groot en de 3-2 viel dan ook via Tommy Janssen. Doordat de scheidsrechter niet alert was bij een actie van doelman De Langen mocht Beursbengels met elf man blijven spelen. Iedereen zag toch dat hij overduidelijk buiten de zestien met zijn handen de bal voor de voeten van Peter Bakker weg tikte. Geen goal en ook geen rood... Maar na een spannend slot nam in de extra tijd Bakker sportief revanche door de wedstrijd te beslissen: 4-2. Door deze terechte en lekkere overwinning kan Marken blijven aanhaken in de kopgroep. Volgende week gaan we op bezoek bij het lastige EDO. Ze staan weliswaar één na laatste maar dat maakt het juist gevaarlijk. Net zoals dat we over twee weken thuis moeten tegen NFC. Normaal zou je zeggen dat dit zes punten moeten worden, maar het moet eerst nog even gedaan worden. Slagen we in deze missie dan kan het alsnog wel eens een leuk en spannend slot van het seizoen worden. We zullen het in deze wedstrijden in ieder geval zonder Aramez Poepon moeten doen. Na een ongelukkige botsing en val heeft hij vermoedelijk zijn sleutelbeen gebroken. We hopen dat hij goed en snel zal herstellen!
    Opstelling SV Marken: Robert Schouten, Erik Teerhuis (46. Guido Boes), Dominic Zeeman, Patrick Leeflang, Roy Springer (70. Robin Kaars), Tijs Klaver, René Commandeur, Sebastiaan Peereboom, Peter Bakker, Aramez Poepon (88. Kay van Rheenen) en Arno Boes
    Opstelling Beursbengels: Bertram de Langen, Jeffrey Apau, Daan de Jong, Jeroen Oomen, Rens Jansen op de Haar, Juanito de Mee (66. Renato Steffens), Tommy Janssen (90. +5 Youssef Aamarou), Hugo Buizer (79. Michiel van Gessel), Dennis Gerritsen, Jamal Lachkar en Zion Linger
    Scheidsrechter: W. (Wesley) O'Niel (Amsterdam)
    3. Zion Linger 0-1