• Marken speelt opnieuw gelijk tegen hoofdklasser

Net als afgelopen zaterdag tegen Ter Leede heeft SV Marken met 2-2 gelijk gespeeld. Ditmaal was Koninklijke HFC de tegenstander. Zaterdag tegen FC Uitgeest is nog alles mogelijk voor Marken. Sterker nog we hebben alles in eigen handen!
    Marken begon de wedstrijd tegen "de koninklijke" met een toch wel wat andere opstelling dan zaterdag tegen Ter Leede. Dit was vooraf al aangekondigd, want de trainer ziet uiteraard graag al zijn spelers in actie.

Snel werd duidelijk dat we met deze tegenstander toch wel een betere tegenover ons hadden dan dat Ter Leede is. Om eerlijk te zijn kregen we alle hoeken van het veld te zien. Maar je kan wel goed voetballen, het gaat om de goal. En dat was het waar Koninklijke HFC dus moeite mee had. Ze kregen toch zeker drie prima kansen om op voorsprong te komen, maar verzuimden dat. Als je ze zelf niet maakt roep je het over he af. En zo geschiedde het. Met nog ruim vijf minuten op de klok zorgde Muus Visser er voor dat Michel Lion simpel de 1-0 kon scoren. Helaas bleef deze stand niet lang staan. Amper twee minuten later kopte Roy Verkaik de 1-1 binnen. En met deze stand gingen we aan de thee.
    Na de rust waren het opnieuw de gasten die beter uit de startblokken kwamen, maar Marken kwam zelf ook vrij snel weer in de wedstrijd. Halverwege de tweede helft leek Michel Lion op weg naar zijn tweede goal. Helaas smoorde zijn inzet onder de doelman. Maar de bal had nog zoveel vaart dat hij bij Michael Gommers terecht kwam en simpel de 2-1 binnen kon schieten. Net als tegen Ter Leede kreeg Marken vervolgens de kans om de score uit te bouwen, maar deed dat niet. Na een fase van een aantal snel opeenvolgende gele kaarten voor Marken ging het vlak voor tijd mis. Patrick Leeflang moest aan de noodrem trekken, buiten de zestien. De scheidsrechter besloot echter de bal op de stop te leggen. Uiteraard kreeg Leeflang wel terecht een rode kaart. De strafschop werd zeer koel binnen geschoten. En na nog vijf minuten blessuretijd in het donker eindigde ook deze wedstrijd in 2-2. Voor Marken betekent dit dat ze nu af moeten wachten wat nodig is om door te bekeren. Ter Leede speelt woensdag tegen FC Uitgeest, maar we gaan er vanuit dat Ter Leede dat wel wint. In dat geval is de stand na twee wedstrijd als volgt:
    1. Kon. HFC 4 punten
    2. Ter Leede 4 punten
    3. Marken 2 punten
    4. FC Uitgeest 0 punten
    Omdat zaterdag Ter Leede en Kon. HFC tegen elkaar spelen om 14.30 uur weet Marken precies wat het moet doen om door te bekeren. Want Marken trapt om 17.00 uur af tegen FC Uitgeest. Als er bij de andere wedstrijd een winnaar komt is een overwinning voldoende. Wordt het gelijk dan moet Marken het beter doen dan KOn. HFC (4-0) of Ter Leede (woensdag) tegen FC Uitgeest en bekert dan op doelsaldo door. Duidelijk is in ieder geval dat er gewonnen MOET worden. We zullen het zien. Helaas zal ik zelf niet van de partij kunnen zijn.
    Opstelling SV Marken: Robert Schouten, Patrick Onsia (50. Guido Boes), Patrick Leeflang, Roy Springer, Michael Gommers, René Commandeur (64. Michiel Appel), Ramon Visser, Michel Lion, Muus Visser, Robin Kaars (76. Arno Boes) en Dominic Zeeman
    Opstelling Koninklijke HFC: Mitchel Dijkstra, Tuncay Yener, Roy Verkaik, Bart Nelis, Bryan Wilderom, Jeffrey Sam Sin, Mike van de Ban, Lionel Frederik, Jochem Lindenhovius (62. Martijn Tjon-A Njoek), Hakim Ajnaoua en Vincent Volkert
    Scheidsrechter: B. (Bram) Augustin (Haarlem)
    Scoreverloop:
    39. Michel Lion 1-0
    41. Roy Verkaik 1-1
    65. Michael Gommers 2-1
    88. Jeffrey Sam Sin 2-2 (strafschop)
    Gele kaarten: René Commandeur, Guido Boes, Roy Springer, Michael Gommers, Michel Lion (allen SV Marken) en Jeffrey Sam Sin (Kon. HFC)
    Rode kaart: 88. Patrick Leeflang (SV Marken)