• Marken speelt gelijk tegen DZS

Vorige week werd er knap gewonnen van Kennemerland, maar dit succes verstomde na de 2-1 nederlaag van dinsdag tegen 5e klasser Beemster. Zaterdag herstelde het team van Tijs Schipper zich echter aardig. Met flink wat afwezigen speelde Marken 2-2 gelijk tegen 3e klasser DZS waar er toch wel wat meer in had gezeten.
    Tot tweemaal toe kwam Marken in de wedstrijd snel terug van een achterstand. Na 15 minuten spelen kopte de spits van DZS de 0-1 achter doelman Robert Schouten. Schouten, normaal de derde keeper, moest opdraven omdat de eerste twee keepers niet konden spelen. Nick Post had last van een rugblessure en Jan Evenboer was 's nachts met spoed naar het ziekenhuis vervoerd. Op dit moment is niet bij mij bekend hoe het met Jan gaat, maar bij deze wensen wij hem veel sterkte. Mocht er iemand zijn die meer nieuws heeft over Jan Evenboer dan kan die dat mailen naar de webmaster (info@svmarken.nl).
    Tien minuten na de 0-1 schoot Matthijs Kaars in twee instanties de bal binnen. Dit werd ook de ruststand.
    Na de rust kwam er een nieuwe aanwinst in het veld. De stevig gebouwde "Campos" verving Steffen Visser. Ook Eric Stoker bleef achter in de kleedkamer en voor hem kwam Pieter de Groot in het veld. Marken was de betere ploeg, maar het manco blijft dat we niet kunnen scoren. En als daar geen verbetering in komt gaat het toch nog heel erg lastig worden. In de slotfase scoorde DZS de 1-2, want dat krijg je als je zelf niet scoort. Maar amper een minuut later kreeg "Campos" de bal voor zijn voeten en knalde de bal in de kruising. Een minuut of vijf later floot de zeer veel aandacht opeisende scheidsrechter Boot voor het einde van de mede hierdoor rommelige wedstrijd.
    Volgende week zullen de mannen er moeten staan, want dan komt direct concurrent Castricum op bezoek. Een nederlaag zou bijna de doodsteek kunnen betekenen voor SV Marken, dus de komende week zal er vlijmscherp getraind moeten worden!
    Opstelling SV Marken: Robert Schouten, Erik Teerhuis (70. Ruben Zwiers), Vincent Moenis, Tijs Klaver, Roy Springer, Eric Stoker (46. Pieter de Groot), Matthijs Kaars, Steffen Visser (46. "Campos"), René Commandeur (73. Dennis van Gerven), Michiel Appel en Mourad Saâlioua
    Scheidsrechter: H. Boot (Vinkeveen)
    15. DZS 0-1
    24. Matthijs Kaars 1-1