• Marken serveert koploper af

Net als de vorige thuiswedstrijd heeft Marken opnieuw gewonnen. Ditmaal had het team van Saïd Ouaali geen kind aan koploper VVA '71. Met 4-0 mocht de ploeg uit Achterberg nog zelfs tevreden zijn.
    Na de nederlaag in de extra tijd tegen CSW kreeg SV Marken deze week opnieuw een domper te verwerken. Want aanvoerder Patrick Leeflang had dusdanig veel last van zijn rug dat hij niet kon voetballen tegen koploper VVA '71. En zo moest er dus weer wat geschoven worden in het elftal van trainer Saïd Ouaali. Er was ditmaal een plek in de basis voor Guido Boes. Voor de rest zag het elftal er net zo uit als tegen SVL en CSW.
    Meteen vanaf de aftrap was duidelijk dat Marken niets onder hoefde te doen voor de trotse koploper van de 1e klasse A. Het was namelijk de thuisploeg die de lakens uitdeelde. Al in de derde minuut kreeg Leon Spoorenberg uit een voorzet van René Commandeur de kans om de score te openen. Helaas had hij iets te veel tijd nodig en zo kon doelman Dino Hasimbegovic redding brengen. Zijn volgende actie was echter wel het uit het doel halen van de bal. Een prima voorzet van Mick van Moerkerk werd, nadat Guido Boes opzij ging ingeschoten door onze topscorer Spoorenberg. En zo stond Marken op een vroege voorsprong en leek het er op dat het weer een fijne middag zou gaan worden. De spelers beseften dat ook en roken Achterbergs bloed. Nog voordat we halverwege het eerste bedrijf waren verdubbelde René Commandeur de score uit opnieuw een voorzet van Van Moerkerk. Beide spelers kregen in één aanval een paar minuten later beiden ook nog de kans op 3-0. Van Moerkerk stond voor de doelman maar werd zwaar gehinderd door een verdediger. Commandeur kreeg vervolgens de bal maar zag tot zijn schrik dat de doelman wel erg dichtbij stond. De bal belandde dan ook tegen het lijf van de doelman. Pas in de slotfase kregen de gasten een mogelijkheidje. Maar doelman Robert Schouten redde keurig en de rebound werd koeltjes door Erik Teerhuis teruggekopt op zijn liggende doelman. En zo ging Marken met een dik verdiende 2-0 voorsprong aan de thee. Maar erg gerust op een goed resultaat konden we nog niet zijn, want VVA '71 had wel laten zien dat ze goed konden voetballen. Dat dit vervolgens allemaal strandde voor onze verdediging was dan wel weer in ons voordeel natuurlijk.
    Terwijl een groot deel van de supporters nog aan de bar hingen was het al bijna raak. Spits Spoorenberg stormde op doel af maar verzuimde de bal breed te tikken. Toch was het een minuut later wel raak. Mick van Moerkerk zorgde dat de kantine nu wel snel leegstroomde met dorstige mensen. De goal hadden ze nu dus wel gemist... In de fase na de 3-0 was het Spoorenberg die tot tweemaal toe de doelman als sta in de weg vond. Laatste man Stephan Plat vond even later uit een corner wel een gaatje. Hij kanlde bij de tweede paal de bal snoeihard in de kruising. En zo was het na nog geen uur spelen al 4-0 tegen de koploper. En dat terwijl 6-0 of 7-0 ook heel "normaal" was geweest. VVA '71 besefte dat het nu toch wel eens iets moest laten doen. Want op dit moment maakten ze hun koppositie ten schande. Maar uiteraard kwam dit ook door het prima spel van hekkesluiter Marken. Je kan ook zeggen dat Marken schandalig goed speelde voor een team dat laatste staat! Maar de gasten probeerden het nog wel, maar veel verder dan wat schoten voorlangs of simpel in de handen van doelman Schouten kwamen ze niet. Bij de spelers van Marken kwam langzaam het besef dat er weer een "bestuurskamertje" in zat. Want volgens afspraak mogen de spelers bij een overwinning van vijf goals of meer vanaf half zes op bezoek komen in de bestuurskamer voor een hapje en drankje. Twee seizoenen geleden was dat nog aan de orde van de dag, maar de laatste tijd zat het er niet meer in. Kort voor tijd bekroonde Guido Boes bijna zijn titel als man of the match. Helaas voor hem en de rest van het team redde de doelman van VVA '71 opnieuw. En zo won Marken voor de tweede maal op rij met ruime cijfers een thuiswedstrijd. Mede door de verder gunstige uitslagen is de aansluiting met de middenmoot weer een feit. Volgende week in Leusden de zespunten wedstrijd tegen Roda '46. En als je naar beide doelsaldi kijkt moet dat wel een spektakel gaan worden! Aftrap is om 15.00 uur!
    Opstelling SV Marken: Robert Schouten, Erik Teerhuis, Stephan Plat, Dominic Zeeman, René Commandeur (76. Kevin Giele), Ramon Visser (85. Dennis Visser), Leon Spoorenberg (81. Mike Tol), Mick van Moerkerk, Jeffrey Veerman, Muus Visser en Guido Boes
    Opstelling VVA '71: Dino Hasimbegovic, Nico van Laar (46. Danny Kuijer), Mark den Hartogh, Karsten Wierenga, Jurrien Scheele, Roy Versluis, Gary Chen (79. Khalid Marbouch), Rudy van Doorn, Robin de Leeuw, Mourad Marbouch en Marco Holster (90. Ronald van der Laan)
    Scheidsrechter, R. (Robert) Westland (Zwaag)
    8. Leon Spoorenberg 1-0