• Marken pakt op valreep punt

In een slechte wedstrijd heeft Marken heeft Marken ondanks dat het twee keer op voorsprong kwam ternauwernood een puntje overgehouden aan de confrontatie met CSW. In de 89e minuut kopte Patrick Leeflang de 3-3 binnen.
    Op een zeer winderig sportcomplex was het Marken dat met de "storm" in de rug aan de wedstrijd mocht beginnen. En al snel bleek dat dit niet eens verkeerd was. Een diepe bal vanaf de middenlijn van Jeffrey Veerman kreeg te veel vaart. De aanvallers van Marken deden dan ook geen poging om achter de bal aan te gaan. Echter de doelman van CSW schatte deze bal ook volkomen verkeerd in. Hij probeerde de bal na de stuit te vangen maar bleek er toch niet bij te kunnen. En zo verdween de bal over doelman Jordi Wens in de goal: 1-0. Dat was even een fijne opsteker voor Marken. Via onder andere een vrije trap van Mick van Moerkerk, Dominic Zeeman kon er bij de tweede paal net niet bij, kwam Marken dichtbij de 2-0. Helaas verzuimden ze het om deze te maken. En zo was het CSW dat op een bepaald moment het heft over nam. Mitchill de Zwart was uit een voorzet van Jay Klaas Wijngaarden dichtbij. Wijngaarden zorgde even later voor een negatieve hoofdrol. Nadat scheidsrechter Dijkers had gefloten voor een overtreding van Patrick Leeflang (kreeg ook geel) kreeg hij voor duw en trekwerk een gele kaart. Stom, want ze hadden de vrije trap al. Nog stommer was het om dan een minuut later nadat de scheids al heeft gefloten de bal weg te schieten. Weer geel en dus rood na nog geen half uur voetballen. Voor Marken fijn, want CSW begon steeds gevaarlijker te worden. CSW kreeg de bal echter niet achter doelman Robert Schouten. Aan de andere kant had in de extra tijd Mick van Moerkerk geen geluk toen zijn vrijetrap op de lat uiteen spatte.
    Na de thee ging CSW direct met de wind in de rug op jacht naar de gelijkmaker. En deze viel dan ook al vrij snel. Een schitterend schot van Mick Stefels werd verdiend tot gelijkmaker gepromoveerd. Marken kwam echter direct met een antwoord, want nog geen minuut later was het Veerman die voor de 2-1 zorgde. Maar daarna herstelde CSW al weer snel de orde. Marken kwam er niet aan te pas en het was niet te zien dat de tegenstander met een man minder speelde. Opmerkelijk was het dan ook niet dat CSW opnieuw op gelijke hoogte kwam. Bij de tweede paal stond Mike Cornelissen helemaal vrij om de bal binnen te koppen. Iets wat met een man minder op het veld toch niet mogelijk zou moeten zijn. Toen het tien minuten later ook nog 2-3 werd leek er eindelijk weer in eigen huis een nederlaag geboekt te worden. Maar dankzij een rake kopbal van Patrick Leeflang werd het toch nog 3-3. Een beetje een gestolen punt. Maar aan de andere kant wel gerechtigheid als je naar de uitwedstrijd kijkt en de elleboog stoten die spits Spoorenberg in zijn gezicht kreeg (nu hechtingen in zijn mond) en de handsbal kort voor tijd op de inzet van Guido Boes. Slecht voetbal maar toch een punt. De andere drie concurrenten verloren weer, dus toch een puntje uitgelopen. Volgende week de eerste buspunten?
    Opstelling SV Marken: Robert Schouten, Erik Teerhuis, Stephan Plat, Patrick Leeflang, Dominic Zeeman (55. Guido Boes), René Commandeur (46. Michiel Appel), Ramon Visser (80. George Biswana), Leon Spoorenberg, Mick van Moerkerk, Jeffrey Veerman en Muus Visser
    Opstelling CSW: Jordi Wens, Ricardo Blaaspijp, Maikel Pauw, Mick Stefels (91. Michel Zeldenrijk), Clint Plak, Arnoud Schonis, Mike Cornelissen (71. Wilfred Kooiman), Ricky Koot (76. Edwin Milton), Sven van Vuuren, Mitchill de Zwart en Jay Klaas Wijngaarden
    Scheidsrechter C.E. (Coen) Dijkers (Veenendaal)
    3. Jeffrey Veerman 1-0