• Marken ontsnapt in slotfase

Het eerste team van SV Marken heeft de prima tweede helft van vorige week in Mijdrecht geen vervolg kunnen geven tegen Reiger Boys. Aan het eind van de middag mochten we zelfs onze handen nog dichtknijpen dat we nog een punt aan de wedstrijd hadden overgehouden.
    Het publiek had de eerste helft weinig om van te genieten, op het heerlijke weer na dan. Pas halverwege het eerste bedrijf was er wat beleving toen de scheidsrechter weigerde de bal op de stip te leggen nadat Michiel Appel wel heel erg gehinderd werd. In de slotfase waren pas de eerste mogelijkheden te noteren. De eerste was voor Reiger Boys. Maar het schot van Amir Molkari ging voorlangs het doel van Ron Smit. Een minuut later deed Roy Springer dat zelfde aan de andere kant van het veld.
    Na de thee was er een stuk meer beleving in het veld. Marken begon vrij fel en dat wierp al snel zijn vruchten af. In de 51e minuut was er een prima aanval waaruit Michiel Appel op aangeven van Peter Willing de openingstreffer kon scoren. Daarna zakte de thuisploeg echter weer weg en was het niet geheel onverwacht dat de 1-1 viel. Kort daarna had Marken op voorsprong moeten komen, maar spits Sander Hommel schoot de bal oog in oog met doelman Bjorn van Deurne hoog over. Verder had een vlammend schot van Michael Gommers een beter lot verdiend, maar de doelman wist nipt een goal te voorkomen. In de slotminuut ging het dan nog bijna helemaal mis. Molkari was echter niet bij de les en schoof de bal naast het lege doel. En zo hield Marken toch nog een punt over aan deze matige wedstrijd. Volgende week komt de gedoodverfde kampioenskandidaat op bezoek: Young Boys. Na de nederlaag tegen Monnickendam (1-2) zullen ze wel uit zijn op een goed resultaat. Dus we kunnen een vlammende wedstrijd verwachten volgende week!
    Opstelling SV Marken: Ron Smit, Erik Teerhuis (46. Michael Lautenbach), Tijs Klaver, Peter Willing, Roy Springer, Michael Gommers, René Commandeur (75. Christiaan Brommersma), Steffen Visser (69. Vincent Moenis), Sander Hommel, Matthijs Kaars en Michiel Appel
    Scheidsrechter: H.J. Westland (Leusden)
    51. Michiel Appel 1-0
    69. Amir Molkari 1-1