• Marken nu echt zeker van nacompetitie

Met nog één wedstrijd te spelen heeft SV Marken zich opnieuw geplaatst voor de nacompetitie met als inzet een plaats in de eerste klasse A. Een 1-1 gelijkspel bij Zandvoort was voldoende om zeker te zijn van dit toetje.
    Nadat eerst het tweede met ruime cijfers had verloren van Zandvoort 2 (4-0) was daarna de beurt aan het eerste elftal. Marken was de betere ploeg, maar kreeg de bal niet in het doel. De tweede mogelijkheid die Zandvoort kreeg, de eerste werd gekeerd door doelman Ron Smit, was wel raak. Maurice Moll liet Smit kansloos en zette de thuisploeg tegen de verhouding op 1-0. Lang konden ze hier niet van genieten, want in de laatste minuut bekroonde Matthijs Kaars een mooie aanval met de gelijkmaker. Na de rust was het niveau van de wedstrijd niet erg hoog. Dit kwam mede door de matige kwaliteit van het veld en het feit dat beide teams tevreden waren met een punt. De laatste tien minuten hadden ook eigenlijk niet eens gespeeld hoeven worden. Na het afscheid van aanvoerder Sander Hittinger floot scheidsrechter De Graaf uit Ede gelukkig dan ook snel voor het einde. Beide teams tevreden! Zandvoort definitief veilig en Marken zeker van nacompetitie. Op zaterdag 9 mei zal Marken om 14.30 uur aftrappen tegen hoogst waarschijlijk SVL uit Langbroek (Utrecht), als die volgende week 'gewoon' winnen van het reeds gedegradeerde Eemnes. En als VVZ '49 kampioen wordt....
    Opstelling SV Marken: Ron Smit, Erik Teerhuis (69. Tijs KLaver), Sebastiaan Brommersma (79. Vincent Moenis), Bart Honingh, Roy Springer, Christiaan Brommersma, Matthijs Kaars, Steffen Visser, Michiel Appel, Johan Wortel en Michael Janssen
    Scheidsrechter: J.J. de Graaf (Ede)
    41. Maurice Moll 1-0