• Marken niet langs buurman

Aanstaande dinsdag zal SV Marken vol aan de bak moeten om zich te plaatsen voor de volgende ronde van de districtsbeker. Door een 2-2 gelijkspel tegen Monnickendam voldoet alleen nog een overwinning op zondag 3e klasser DEM.
    Het team van Tijs Schipper begon heel mat aan de wedstrijd tegen de ploeg die we in de competitie ook nog tweemaal tegen zullen komen. Maar ook Monnickendam liet lang niet het achterste van hun tong zien. Na ruim een kwartier spelen kregen zij hun eerste kans. Nadat de aanval in eerste instantie afgeslagen leek te worden verdween de bal even later alsnog achter Jan Evenboer. De SV Marken keeper leek hier overigens niet geheel vrij uit te gaan na een wat rommelige situatie voor zijn doel. Binnen vijf minuten stond SV Marken al bijna weer naast de "Troeters". Uit een corner van Steffen Visser schoot Renato Steffens op de paal. Dit was de eerste en enige mogelijkheid van SV Marken in het eerste bedrijf.

Na de thee zat er veel meer pit in de wedstrijd. Het begon nu pas echt op een derby te lijken. Eerst moest Jan Evenboer tot tweemaal toe Marken behoeden voor een grotere achterstand waarna even later Tijs Klaver de voormalige eilandbewoners uit een prima voorzet van Michiel Appel naast Monnickendam kopte. Na deze goal veerde Marken op en ging op jacht naar meer. Een prima voorzet van Steffen Visser werd ingekopt door Renato Steffens, maar de keeper kon de bal nog net redden. Maar vijf minuten later trof Renato Steffens alsnog doel. Hij werd op randje buitenspel de diepte ingestuurd en rondde prima af, 2-1! Nadat Michiel Appel inmiddels naar de kant was gehaald voor Giovanny Kolf zakte SV Marken weet te ver terug. Een vlammend schot van de gasten werd nog door Jan Evenboer uit de goal gestompt, maar vijf minuten later was het alsnog 2-2. Amper een minuut later zette de ingevallen Kolf bijna weer op een voorsprong, maar de uitstekende keeper van Monnickendam voorkwam een nederlaag voor zijn team.
    Doordat DEM zondag met 5-2 van FC Uitgeest heeft gewonnen gaat SV Marken alleen bij een overwinning op DEM door naar de eerste knock-out fase van de districtsbeker. In alle andere gevallen is het DEM dat doorgaat.

Opstelling SV Marken: Jan Evenboer, Tijs Klaver, Erik Teerhuis, Matthijs Kaars, Roy Springer, Michiel Appel (70. Giovanny Kolf), Dwight Gefferie, Shamir de Rijp, Steffen Visser, Stefano Holwijn (49. René Commandeur) en Renato Steffens

Scheidsrechter: J. ter Beek (Durgerdam)

16. Monnickendam 0-1
    55. Tijs Klaver 1-1
    68. Renato Steffens 2-1
    77. Monnickendam 2-2

Gele kaart: F. Bruinsma (Monnickendam)

Bijzonderheden: De wedstrijd begon ruim een half uur te laat omdat de aangstelde scheidsrechter (C.J. Marees) niet kwam opdagen. Hij had namelijk bij de KNVB aangegeven niet in augustus te kunnen fluiten, maar was wel op deze wedstrijd aangesteld. Mede dankzij een bestuurslid van Monnickendam werd scheidsrechter Ter Beek bereid gevonden de wedstrijd te fluiten. En dit deed hij perfect!