• Marken nadert koppositie

Drie maanden geleden verloor SV Marken in Hoofddorp zeer verrassend van promovendus Overbos. Voor Marken is het doel om te promoveren, dus dit was een aardige schok die tot in San Francisco te voelen was! Maar na deze wedstrijd gaat het steeds beter en zijn grote uitslagen meer regel dan uitzondering. Thuis tegen Overbos werd het weer een 'bitterballen uitslag': 5-0.
    De thuisploeg begon sterk aan de eerste return van dit seizoen. Er werd goed gevoetbald en de gasten uit Hoofddorp hadden niets in te brengen. Elke bal die zij hadden leverden ze in bij een speler van SV Marken. Of het onkunde of de klasse van Marken is laten we maar even in het midden. Duidelijk is dat het team van Edwin Keizer staat als een huis! De verdediging is een bijna onneembare vesting terwijl aan de voorkant werkelijk iedereen een goal kan maken. En zo is het dan ook helemaal niet zo erg als je spits een keer een wat minder scherpe dag heeft zoals deze Sinterklaasdag. Het duurde dan ook niet zo lang voordat Marken aan Overbos duidelijk maakte dat de punten gewoon op Marken zouden blijven. Na dik tien minuten spelen kreeg Michiel Appel de bal op de middenlijn en liet op snelheid zijn tegenstander met speels gemak achter zich. De afronding vanaf de rand zestien was vervolgens ook nog eens wonderschoon. De boomlange doelman Marco Brouwers was kansloos: 1-0. Precies tien minuten later had Appel pech. Zijn schot belandde op de paal en caramboleerde via de rug van de doelman en opnieuw de paal naast. Van enige tegenstand van Overbos was tot op dat moment nog totaal geen sprake geweest. Pas nadat Marken wat inzakte kregen de gasten iets meer vat op de wedstrijd. Maar gevaarlijk werden ze niet echt op een enkele speldenprik na dan. Ze bleven alleen wel in de wedstrijd omdat Marken verzuimde de tegenstander al met een grote achterstand naar de thee te sturen. Pas een kleine tien minuten voor de rust werd de score verdubbeld. Ramon nam vanaf rechts een vrijetrap die op het hoofd belandde van Stephan Plat. Plat kopte deze in de voeten van René Commandeur die vervolgens zijn makkelijkste goal uit zijn carriere maakte.
    Met een 2-0 voorsprong begonnen de spelers in de tweede helft dus aan de jacht op een nieuw bezoek aan de bestuurskamer voor een hapje en drankje. Ondergetekende had hier al het vertrouwen in en stak voor de wedstrijd ook niet onder stoelen of banken dat het een grote uitslag zou worden. Maar de voorspelde 7-1 werd met een ruststand van 2-0 natuurlijk wel wat lastig. Zeker ook als René Commandeur een niet te missen kans voor een leeg doel in de handen van de keeper schiet die naast het doel stond... Maar even later was het alsnog raak. Een corner werd door Jeroen Haarsma keurig binnen gekopt tussen alle benen van de verdedigers en de paal door. Na wat verse krachten viel de 4-0 ook vrij snel. Roy Springer ging goed door op links en legde de bal terug op Ramon Visser die schitterend de doelman kansloos liet. Vervolgens was spits Jeffrey Veerman nog dichtbij de vijfde, maar vond de paal op de weg. Ook de ingevallen Roy Springer kreeg de bal er niet in, ditmaal lag doelman Brouwer in de weg. Maar in de aller laatste seconde van de wedstrijd was het alsnog raak! Springer knalde de bal uit een moeilijke hoek snoeihard tegen de touwen. Een mooie overwinning die eigenlijk veel groter uit had moeten vallen. Het is toch wat, winnen we weer met 5-0 en hebben we nog steeds wat te zeuren. Ach, luxe probleem... Omdat CSW in de laatste minuut met 2-1 onderuit ging bij Amstelveen zijn we de koploper tot op één punt genaderd. Het restant van de competitie wordt dus nog zéér interessant!
    Opstelling SV Marken: Ron Smit, Erik Teerhuis, Stephan Plat, Jeroen Haarsma, Bart Honingh, Christiaan Brommersma (71. Sebastiaan Brommersma), René Commandeur, Ramon Visser, Jeffrey Veerman, Martijn Slemmer (79. Kevin Giele) en Michiel Appel (65. Roy Springer)
    Scheidsrechter: J.E.T. (Jos) Angevaare (Hillegom)
    12. Michiel Appel 1-0
    38. René Commandeur 2-0
    59. Jeroen Haarsma 3-0
    72. Ramon Visser 4-0
    91. Roy Springer 5-0

Na afloop kreeg Ramon Visser de waardebon van Café Restaurant de Visscher omdat hij tot "man of the match" werd gekozen.