• Marken laat het opnieuw lopen in slotfase

Daar waar Marken goude zaken had kunnen doen blijven de problemen groot voor het team van interim trainers Bram Berkhout en Peter Visser. Door een 1-2 nederlaag tegen Roda '46 staat Marken nog altijd één punt onder een veilge positie op de ranglijst.
    Marken begon met een (over)volle bank aan de wedstrijd. Want naast de elf spelers in het veld zaten er maar liefst zeven spelers op de bank. Maar er konden er toch maar maximaal drie invallen. Opvallende bankzitters waren Kevin Giele (hersteld van beenbreuk), Bart Honingh (hersteld na ruim jaar blessureleed) en Daan Schüszler (hersteld na ruim een jaar last te hebben gehad van zijn gebroken pols). Over de wedstrijd zelf zal ik dit keer vrij kort blijven. De eerste helft was voor het publiek niet bepaald aantrekkelijk. Al kwam Marken wel goed uit de startblokken. Een kopbal van Patrick Leeflang uit een corner spatte uiteen op de lat. Maar lang bleef het bij deze ene kans. Aan de andere kant zorgde Marken zelf voor een kans voor de gasten. Niet goed ingrijpen van doelman Robert Schouten zorgde er voor dat Olivier Pilon schitterend over hem heen kon lobben: 0-1. Dat was de eerste keer dat ze voor onze goal kwamen... Gelukkig was het even na deze goal al weer terecht gelijk. Uit een voorzette van Leon Spoorenberg rondde Jeffrey Veerman keurig af: 1-1. Met deze stand gingen we ook de rust in.
    Na de rust kreeg Marken de mogelijkheden om de wedstrijd naar zich toe te trekken. Maar het grote euvel kwam weer boven: we scoren te weinig en te moeilijk. Terwijl iedereen zich eigenlijk al met een punt had verzoend en glimlachend naar de andere tussenstanden keek ging het toch weer mis. Uit een corner volleerde Rick Twisk de bal schitterend in de goal. En zo verloor Marken opnieuw in de slotfase. Vorige week een zelfde scenario en uit bij Roda '46 was dat ook al het geval. Gelukkig verloren DVVA (nu gedegradeerd), HBOK (kan ons niet meer achterhalen) en De Merino's. De overwinning van Lelystad '67 op CSW leek op papier niet zo gunstig, maar dat is het eigenlijk wel. Door deze nederlaag is CSW nog niet veilig en zullen ze de laatste wedstrijden nog aan de bak moeten tegen de tevens tegen degradatie strijdenden HBOK en De Merino's. Volgende week is er geen voetbal in de 1e klasse A. Op 5 mei, laat het dan ook echt bevrijdingsdag worden, gaan we op bezoek bij Ajax dat met alle macht probeert om geen kampioen te worden.
    Opstelling SV Marken: Robert Schouten, Erik Teerhuis, Patrick Leeflang, Dominic Zeeman (46. Daan Schüszler), George Biswana (81. Bart Honingh), Ramon Visser, Leon Spoorenberg, Mick van Moerkerk, Jeffrey Veerman, Muus Visser en Arno Boes (67. Michiel Appel)
    Opstelling Roda '46: Jeroen Janssen, Michiel Hoendervangers, Robert Lodema, Rick Twisk, Marcel van Aken (9. Rick Klumper), Bas Berghuizen, Marko Heneweer (81. Michel Ossendrijver), Morris de Graaf, Olivier Pilon, Dirk-Jan Beeftink (87. Wesley de Laat) en Frank Tervoert
    Scheidsrechter: M.L. (Martijn) Germs (Wilnis)
    Toeschouwers; 150